POSJET ZAGREBU

POSJET ZAGREBU

8. svibnja 2022.

Učenici su se naše škole u subotu 30. travnja 2022. godine u ranojutarnjim satima uputili u Zagreb. Izlet je bio edukativan te je pokrio gradivo dvaju predmeta: Likovne umjetnosti i Njemačkoga jezika. Nakon puta koji je protekao brzo te u dobroj atmosferi, profesorice Marija Jelkić i Snježana Simić odlučile su podijeliti učenike.
Jedna je skupina pod stručnim vodstvom te u pratnji prof. Jelkić obišla Nacionalni muzej moderne umjetnosti. Ovaj je muzej poznat po svome kronološkome postavu zbirke koja prati razvoj moderne umjetnosti u Hrvatskoj. Ideju o ovome muzeju imao je Izidor Kršnjavi, hrvatski političar, slikar i povjesničar umjetnosti. On je predložio Društvu umjetnosti u Zagrebu kako bi se trebala osnovati galerija u kojoj će biti pohranjena djela hrvatskih modernih umjetnika. U muzeju se nalazi oko 12 000 umjetnina koja svjedoče o stilovima umjetnosti 19., 20. i 21. stoljeća. Neki su od tih umjetnika: Miroslav Kraljević, Vojin Bakić, Celestin Medović, Bela Csikos-Sessia, Josip Račić i Emanuel Vidović. Stručno se vodstvo pobrinulo kako bi učenici shvatili ideju moderne umjetnosti te kako bi shvatili da za velikim umjetničkim djelima ne moraju tragati u umjetnostima svjetskih slikara jer se ona mogu pronaći i u Hrvatskoj. Učenici su mnoga djela prepoznali iz analiza na satima Likovne umjetnosti, opće kulture te projekta ovoga muzeja pod nazivom 10 škola – 10 umjetnika. Učenike su četvrtih razreda najviše zadivili umjetnici 20. stoljeća koje trenutno obrađuju u školi. Bilo im je zanimljivo i vidjeti zadnji dio izložbe koji prikazuje djela živućih umjetnika.
Druga je skupina sudjelovala u radionici Goethe instituta. Ondje su ih dočekale voditeljice Instituta. Sudjelovali su u radionici Escape room. Podijelili su se u tri skupine: prvu koju je činilo pet učenika iz 2.a uz voditeljicu Charlotte, drugu koju je činilo troje učenika iz 2.b te dvoje učenika iz 3.a uz voditeljicu Yvonne Klietz te treću skupinu sa šest učenika iz 1.OG uz prof. Snježanu Simić. Svaka je skupina dobila torbu u kojoj se nalazio materijal potreban za rješavanje zadatka. Zadatak im je bio pronaći izgubljenu ženu, a ukoliko su ih pažljivo pratili, dobivali su bodove. Cilj je ove radionice bio sporazumijevanje na njemačkom jeziku koje je učenicima trebalo donijeti spoznaju o vlastitom poznavanju istoga. „Naša je potraga uspješno završila te smo naposljetku dobili i nagrade. Na ovaj smo zanimljiv način vježbali svoje vještine i dodatno učvrstili svoje znanje. Iznimno nam je drago što smo sudjelovali u ovoj radionici i nadamo se ponovnom susretu! kažu učenici.
Učenici su iskoristili dio vremena za ručak i šetnju po gradu. Zatim su se uputili u galeriju Klovićevi dvori. Ondje su pogledali izložbu Korijeni i krila- Vlaho Bukovac u Zagrebu, Cavtatu i Beču, 1893.-1903. Vlaho je Bukovac hrvatski slikar, začetnik i glavni predstavnik hrvatske moderne. Svoja djela oblikuje u stilovima akademizma, realizma, impresionizma i simbolizma. Slikao je od ranoga djetinjstva, a kasnije su njegov talent primijetili mnogi kao i neke od najbogatijih obitelji toga vremena. Izložba je predstavljena kronološki, a njezin je cilj javnosti predstaviti Bukovčeve epizode života i stvaralaštva. Ova se izložba može shvatiti kao roman pun uspona i padova odnosno prikaz života velikoga umjetnika. Mnoga su djela s ove izložbe potpuno nepoznata javnosti te ih je uistinu vrijedno vidjeti. Bukovac je prepoznatljiv po portretima. Naime, tijekom svoga života, naslikao je portrete brojnih obitelji, a ona prikazuju sve članove od najmlađih do najstarijih. Bukovčevi su prikazi ljudi toliko realistični pa biste gledajući ih mogli pomisliti kako je naslikana osoba zapravo s vama. Zanimljivo je bilo i čuti priče o obiteljima koje je slikao. Bilo je nesretnih ljubavi, svađa i napuštanja obitelji
kao i ljubavi i prijateljstava. Na brojnim je slikama izuzetno realistično prikazan i materijal odjeće koji dočarava vrijeme nastanka te društveni položaj određene osobe koja je naslikana. Portret koji je Bukovčevoj publici krajem 19. stoljeća najskandalozniji jest portret djevojčice koja je naslikana u položaju karakterističnom za ženu. Taj portret, ali i mnogi drugi učenicima su dočarali Bukovca kao umjetnika i čovjeka.
Nakon novoga bloka slobodnoga vremena, vratili su se u Valpovo. Povratak je najviše pogodio četvrte razrede koji su shvatili kako im je ovo bio posljednji izlet u srednjoj školi. Utješila ih je činjenica kako je ovaj izlet bio pun divnih i poučnih trenutaka te kako su za vrijeme svoga srednjoškolskoga obrazovanja naučili dovoljno o umjetnosti kako bi ta znanja mogli primijeniti i u stvarnome životu.

Lorna Mostina 2. A OG, Sofija Mihaljević 4. B OG

Wordpress Gallery Plugin Free