Erasmus+ KA1 2024./2025.



Program: Erasmus+  za 2024./2025. godinu (program EU za obrazovanje, osposobljavanje,  mlade i sport)

Nadležnost: Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU)

Nositelj projekta: Srednja škola Valpovo

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 12 mjeseci

Početak projekta: 1.rujna 2024.

Završetak projekta: 31. kolovoza 2025.

Poveznice na stranice:

Erasmus+



Vrijeme i mjesto mobilnosti:

  • 10.-14. prosinca 2024. Reykjaviku, Island (ravnateljica i 2 nastavnika)

Sudionici:

  •  učenici zanimanja tehničar za elektroniku
  •  učenici zanimanja CNC – operater
  •  učenici zanimanja ekonomist
  • ravnateljica
  • nastavnici strukovnih predmeta
  •  nastavnici u pratnji

Ciljevi projekta:

  • Potaknuti profesionalni i osobni razvoj sudionika
  • Proširiti postojeća znanja i usvojiti nova iz područja elektrotehnike i CNC-tehnologije
  • Povećati jezične kompetencije
  • Pridonijeti interkulturalnosti i internacionalnosti
  • Povezati Srednju školu Valpovo s inozemnim partnerima, promovirati svoju školu, kulturu i zemlju

AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


STRUČNA PRAKSA U PORTUGALU

Prva mobilnost učenika u školskoj godini 2024./25. bila je organizirana u Bragi, Portugal. Od 12. – 25. 1. 2025. ukupno naših sedam učenika iz smjerova tehničar za elektroniku (Duje Zetović, Luka Čakalić i Ilan Novoselić) i CNC operater (Filip Franjić, Marko Kezerle, Borna Babić i Leon Potočki) sudjelovali su na mobilnosti učenika strukovnih smjerova u sklopu KA1 Akreditacije za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, koju imamo za čitavo razdoblje 2021.-27.

Cilj ove mobilnosti bio je steći nova iskustva koja mogu primijeniti u daljnjem školovanju i radu, usavršiti poslovnu komunikaciju na engleskom i njemačkom jeziku, te steći radne navike i direktno iskustvo rada u kompaniji i to u međunarodnom okruženju.

Naši tehničari za elektroniku bili su raspoređeni u dvije tvrtke. Luka Čakalić

Duje i Ilan svoju su stručnu praksu proveli u tvrtki BiPorto (https://biporto.pt/) koja se bavi prodajom, servisom i izradom strojeva specijaliziranih za catering industriju. Njihovi poslovi uključivali su odvajanje elektronike iz starih vaga i mjernih uređaja, sklapanje novih aparata, servis elektronskih dijelova itd. Prema njihovim riječima, bilo je intenzivno i poučno. Luka Čakalić praksu je obavljao u malom servisu Electroreparado da Colina i posao mu se sastojao od rada u radionici i izlascima na teren. Luka se upoznao sa specifičnosti ovog posla gdje se radi praktički cijeli dan i u dogovoru s klijentima kada treba na samom terenu otići popraviti neki kućanski aparat. Sva četvorica CNC operatera svoju desetodnevnu stručnu praksu obavili su u tvrtki Casa de Jantes (https://casadasjantes.pt/en/home/) koja opskrbljuje zapadno tržište felgama za doslovne sve europske proizvođače automobila. Učenici 2. i 3. razreda Filip, Marko, Borna i Leon dva tjedna su popravljali, lakirali, polirali i reciklirali felge i asistirali u proizvodnji u ovoj velikoj i uspješnoj tvrtki.

Nakon radnog vremena i danima vikenda učenici su bili iznimno zainteresirani za obilazak Brage, okolnih i udaljenih mjesta. Prvog dana posjetili su mjesto pod UNESCO zaštitom „Bom Jesus do Monte“ („Dobri Isus sa planine“ i marijansko svetište „Bassilica de Nossa Senhora de Sameiro“ („Bazilika naše gospođe na Sameiru“) s kojih puca predivan pogled na Bragu i brežuljke kojima je okružen. Uspjeli su vidjeti i Lisabon i Porto, svjetski poznato svetište Fatima, a već tradicionalno okupali su se i u Atlantskom oceanu na svom putu za Viana de Castelo, povijesno važan grad za sjever Portugala.

I ovaj put ćemo pohvaliti trud, ponašanje i interes naših učenika da se pokažu u najboljem svjetlu svojim poslodavcima i nastavnicima u pratnji. Ove godine planiramo još puno raznih aktivnosti u kojima će sudjelovati naši učenici, a sljedeća mobilnost na redu je Island gdje će krajem veljače naše 4 učenice smjera ekonomist obavljati stručnu praksu.


IZVJEŠTAJ O PRIPREMNOM POSJETU REYKJAVIKU, ISLAND (10. – 14. PROSINCA 2024.)

U okviru programa Erasmus+ za strukovno obrazovanje, naša je škola realizirala pripremni posjet Reykjaviku, glavnom gradu Islanda, kroz Erasmus+ Povelju mobilnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju za ovu školsku godinu. U delegaciji su sudjelovali:

  • Svjetlana Kalpić, ravnateljica škole
  • Krunoslav Vukelić, koordinator projekta i nastavnik
  • Kristina Najcer Bračevac, nastavnica strukovnih predmeta iz sektora ekonomije

Ciljevi posjeta

Primarni je cilj ovog posjeta bio finalizirati dogovore o obavljanju stručne prakse i smještaju za četvero učenika četvrtog razreda ekonomskog usmjerenja. Osim organizacijskih aspekata, posjet je bio usmjeren i na jačanje institucionalne suradnje, stjecanje uvida u praksu strukovnog obrazovanja na Islandu te istraživanje kulturnih i prirodnih znamenitosti s ciljem obogaćivanja obrazovnog iskustva učenika i nastavnika.

Ključne aktivnosti i rezultati

  1. Organizacija stručne prakse i smještaja

Naša islandska domaćica, gđa Jóhanna, organizirala je detaljan obilazak hotela u kojem će naši učenici obavljati stručnu praksu, a nastavnica Kristina Najcer Bračevac uskladila predložene ishode učenja. Učenice će odrađivati stručnu praksu na poslovima računovodstva, uredskog poslovanja, marketinga i poslovnih komunikacija. Također smo obišli smještajne kapacitete kako bismo osigurali udoban i poticajan boravak učenika tijekom dvotjednog stažiranja. Ovi dogovori u potpunosti su u skladu s ciljevima programa Erasmus+, koji promiče međunarodnu mobilnost i praktično iskustvo za učenike.

  1. Praćenje rada i institucionalna razmjena

Ravnateljica škole sudjelovala je u programu praćenja rada u jednoj od najvećih strukovnih škola u Reykjaviku. Ova prilika omogućila je detaljan uvid u sustav rada škole, kurikulume i metode poučavanja, s posebnim naglaskom na modularnu nastavu – progresivan pristup obrazovanju koji Island uspješno provodi. S obzirom na to da se modularna nastava od iduće godine uvodi i u našim školama, razmjena iskustava s islandskim edukatorima bila je od iznimne vrijednosti. Istaknute su prednosti ovog modela u povećanju angažmana učenika, fleksibilnosti i stjecanja vještina. U sklopu praćanje rada i uvida u primjere dobre prakse, obišli smo školski Fab-Lab, primjer fabrikacije kreativnosti i ideja učenika. Isto tako, pružila nam se prilika posjetiti jedan inovativni tehnološki park.

  1. Kulturno i profesionalno obogaćivanje

Službeni je program bio nadopunjen kulturnim istraživanjem, što je sastavni dio filozofije Erasmus+ programa u poticanju međukulturnog razumijevanja. Unatoč zahtjevnim vremenskim uvjetima – kiši, vjetru i ograničenom trajanju dnevne svjetlosti (od 11:00 do 16:00 sati) – doživjeli smo jedinstvenu ljepotu Islanda.

Ključne znamenitosti koje smo posjetili uključuju:

Nacionalni park Thingvellir

Nacionalni park Thingvellir, dio UNESCO-ve svjetske baštine, nije samo mjesto iznimne geološke i povijesne važnosti već i mjesto gdje se fizički susreću euroazijska i sjevernoamerička tektonska ploča. Ovaj jedinstveni fenomen omogućuje posjetiteljima da hodaju kroz pukotine između dviju kontinenata, što je jedinstveno iskustvo na svjetskoj razini. Također, Thingvellir je povijesno značajan, jer se ovdje nalazio prvi islandski parlament, Althing, osnovan 930. godine, što ga čini jednim od najstarijih parlamenata na svijetu.

Geotermalna elektrana Hellisheidi

Hellisheidi nije samo najveća geotermalna elektrana na Islandu već je i pionir u smanjenju ugljičnog otiska. Elektrana koristi inovativne tehnologije za hvatanje ugljičnog dioksida i njegovo skladištenje u podzemnim bazaltima, pretvarajući ga u čvrste minerale. Posjetitelji mogu obići edukativni centar unutar elektrane, gdje mogu saznati više o održivoj energiji koja pokreće većinu islandskih domova i industrija.

Geotermalni park Hveragardurinn

Smješten u dolini vrućih izvora, Hveragardurinn je poznat po svojim ljekovitim geotermalnim izvorima. Ono što mnogi ne znaju jest da lokalni stanovnici koriste toplu vodu iz tih izvora za grijanje staklenika u kojima se uzgaja povrće i cvijeće – čak i tijekom hladnih zima. Osim toga, može se doživjeti jedinstveno iskustvo pećenja kruha zakopavanjem tijesta u vruće pijeske, gdje se peče zahvaljujući prirodnoj geotermalnoj toplini.

Vodopad Gullfoss

Vodopad Gullfoss, poznat i kao “Zlatni vodopad,” dobio je ime zbog zlatnog sjaja koji nastaje kada sunčeve zrake obasjaju vodenu maglicu. Iako ga mnogi posjećuju zbog njegove spektakularne ljepote, malo tko zna za priču o Sigríður Tómasdóttir, lokalnoj ženi koja je posvetila život očuvanju ovog prirodnog blaga. Njezini napori spriječili su izgradnju hidroelektrane na rijeci Hvítá, čime je Gullfoss ostao sačuvan za buduće generacije.

Krater Kerid i staklenik Fridheimar

Krater Kerid, star otprilike 3000 godina, jedinstven je zbog svoje živopisne crvene boje vulkanskih stijena koje okružuju tirkizno jezero na dnu. Za razliku od većine vulkanskih kratera koji nastaju erupcijom, Kerid je rezultat urušavanja vulkanskog stošca, što mu daje poseban oblik i značaj. U blizini, staklenik Fridheimar pruža fascinantan uvid u poljoprivredu na Islandu. Zahvaljujući geotermalnoj energiji, unatoč surovoj klimi, ovdje se uzgajaju rajčice tijekom cijele godine. Posjetitelji mogu uživati u svježim rajčicama i specijalitetima poput juhe od rajčice u jedinstvenom restoranu unutar staklenika.

Također smo uživali u pogledu na islandske konje te očaravajuće krajolike Zlatnog prstena, koji spajaju surovu prirodnu ljepotu s kulturnim značajem.

Zaključci i planovi za budućnost

Pripremni je posjet dodatno učvrstio partnerstvo između naše institucije i islandskih pružatelja strukovnog obrazovanja. Uspješno su dogovoreni logistički aspekti stručne prakse za učenike, a iskustvo praćenja rada bit će dragocjeno za implementaciju modularne nastave u našoj školi. Kulturna istraživanja produbila su naše razumijevanje islandske povijesti, održivih praksi i jedinstvenog okruženja.

Ovaj je posjet naglasio vrijednost Erasmus+ programa mobilnosti u unaprjeđenju kvalitete obrazovanja, profesionalnom razvoju i promicanju međukulturne razmjene.


RANG-LISTE ERASMUS+ PO RAZREDIMA

Dragi učenici,

u prilozima se nalaze konačne rang-liste smjerova tehničar za elektroniku i ekonomist za strukovne mobilnosti u sklopu Erasmus+ akreditacije. Rok za žalbe je do petka 1.11. na mail koordinatora krunoslav.vukelic@gmail.com

Rang-liste:

2.EM

2.CNC

3.CNC

2.TE

2.EK

3.TE

4.EK

4.TE

NATJEČAJ ZA ERASMUS+ AKREDITACIJU – STRUKOVNI ODJELI

Dragi učenici,

pozivamo vas na sudjelovanje u Erasmus+ KA1 projektu.  Na natječaj se mogu prijaviti učenici 2., 3. i 4. razreda strukovnih odjela naše škole. Natječaj se provodi za ovu školsku godinu i rang-liste tog natječaja koristit će se za odabir učenika u predstojećim mobilnostima u svrhu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Planirani broj učenika koji će sudjelovati u ovoj školskoj godini je (minimalno) 24 učenika.

Preuzmite i popunite obrasce,  a zatim ih predajte razredniku zaključno sa petkom, 11. listopada 2024. godine u 12:00 sati. U obzir ćemo uzeti samo prijave  pristigle do toga roka.

Info-dan o svim elementima Natječaja planiran je za utorak, 8. listopada 2024. u 13:00 u učionici 35/36 (III. kat). Sva pitanja mogu biti isključivo javna, a odgovori na njih bit će stavljeni na web-stranicu škole. Pitanja možete postaviti na e-mail adresu koordinatora Krunoslava Vukelića: krunoslav.vukelic@gmail.com.

Objava rezultata ovog Natječaja bit će u subotu 12. listopada 2024, a svoju žalbu na bodovanje i rang-listu možete podnijeti do subote 19. listopada 2024. do 12:00 sati.

Konačne rang-liste će biti objavljene u ponedjeljak 21. listopada 2024. u 12:00 sati.

Prilozi:

Natječaj

Kriteriji bodovanja

Neophodni dokumenti za natječaj

Iskaz interesa

Sudjelovanje u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima

Suglasnost roditelja