Ekonomist
Ključna svrha zanimanja:
Samostalno planira, organizira i obavlja računovodstvene poslove, poslove kupoprodaje, poslove istraživanja tržišta, poslove primjene marketinškog instrumentarija, bankarske poslove i poslove osiguranja.
Opis zanimanja:
Ekonomist radi na poslovima knjigovodstva, ekonomske propagande, računovodstveno financijskim poslovima, poslovima trgovine, turizma i sl. Može raditi u bankama, osiguranju, turizmu, trgovinama, u različitim državnim institucijama, a može se baviti i privatnim poduzetništvom. Od ekonomista se očekuje preciznost, sistematičnost, ažurnost i odgovornost kako bi se izbjegle pogreške u radu s podacima. Uglavnom radi u uredu, često odlazi na poslovne sastanke, seminare, konferencije i sl. Za uspješno obavljanje posla nužno je dobro poznavanje rada na računalu, posebno programa za obradu teksta i programa za matematičke statističke obrade.
Kompetencije i ishodi učenja:
Pojedinac će:
- odgovorno, a gdje je to primjenjivo, i samostalno obavljati poslove prema potrebama poslodavaca na području računovodstvenih poslova, poslova istraživanja tržišta, poslova primjene marketinškog instrumentarija, bankarskih poslova, osiguravateljskih poslova i poslova organizacije uredskog poslovanja
- na osnovi stečene kvalifikacije imati uvjete za nastavak obrazovanja na višem ili visokom stupnju obrazovanja
- primijeniti ekonomsku terminologiju
- analizirati ekonomska zbivanja u nacionalnom gospodarstvu i predvidjeti njihov mogući utjecaj, a ujedno i utjecaj tržišnih zakonitosti na poslovanje poduzetnika
- interpretirati i povezati temeljne pojmove i probleme gospodarske organizacije
- prepoznati potrebu praćenja trendova u poduzetništvu te klasificirati i predvidjeti čimbenike koji utječu na razvoj poduzetništva
- primijeniti poduzetničke vještine u svakodnevnom radu
- provesti poslovnu dokumentaciju i knjigovodstvene isprave organizacije
- povezati računovodstvene pojmove i instrumente, voditi računovodstvo poslovnih organizacija i računovodstvo fizičkih osoba
- planirati, organizirati, provesti i upravljati kupoprodajnom aktivnošću u organizaciji
- primijeniti marketinšku koncepciju
- sudjelovati u komercijalnim bankovnim aktivnostima
- sudjelovati u prodajnim osiguravateljskim aktivnostima
- primijeniti vještine suvremene računalne i uredske tehnologije u poslovnim procesima
- primijeniti standarde i pravila poslovnog komuniciranja u realizaciji posla
- primijeniti komunikacijsko-prezentacijske vještine u poslovanju.