Erasmus+ KA2 2020./2022. – Meeting of Technology and Cultural Heritage



 

Naziv projekta: Meeting of Technology and Cultural Heritage (Susret tehnologije i naslijeđa kulturnog )

Nositelj projekta: ZESPOL SZKOL OGOLNOKSZTALCACYCH I EKONOMICZNYCH, Poland

Partneri u projektu: Ataturk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turska; Srednja škola Valpovo, Hrvatska; ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE “DE TITTA-FERMI” LANCIANO (CH), Italija; 5th High School of Agrinio, Grčka.

Program: Erasmus+ za 2020./22. godinu (program EU za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport)

Broj projekta: KA229-OFD76D07

Ukupna vrijednost projekta: 131.160,00 EUR (Srednja škola Valpovo – 25.032,00 EUR)

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 24 mjeseca

Početak projekta: 1. studenoga 2020.

Završetak projekta: 31. listopada 2022.

Ciljevi projekta:

  • stvaranje svijesti o zaštiti kulturne baštine kod naših učenika,
  • jačanje međukulturnog razumijevanja,
  • prijenos elemenata kulturne baštine u digitalno okruženje, poboljšanje protoka informacija i komunikacije učenika pomoću tehnoloških vještina,
  • povećanje vrijednosti kao što su suradnja, tolerancija, poštivanje ljudi, empatija i pravda kod naših učenika pomoću predstavljanja umjetnosti, povijesti, glazbe, drame i osiguravanje održivosti ovih vrijednosti,
  • promicanje različitosti i međukulturnog dijaloga,
  • profesionalni razvoj naših učitelja,
  • razvoj svijesti o e-sigurnosti,
  • razvijati vještine sudionika zajedničkom uporabom kazališnih i IKT vještina,
  • naučiti naše učenike kako vrednovati nacionalnu i europsku kulturnu baštinu te kako imati koristi od drugih naroda u tom pogledu.

 

Stranice projekta:



Poveznice na stranice:



Erasmus+



AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


ERASMUS+ KA2 PROJEKT MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE – ZAVRŠNA MOBILNOST

Nakon dvogodišnjeg ciklusa i odrađene četiri mobilnosti, došao je red i na petu, posljednju mobilnost i to u našoj školi. U tjednu od 27. do 31. ožujka naša je škola bila domaćin partnerima, učenicima i profesorima iz Lubskog (Poljska), Lanciana (Italija), Denizlija (Turska) i Agrinia (Grčka). Cilj je ove mobilnosti bio zatvaranje Projekta, ali i dramski festival, izrada postera i „trailera“ s temom kulturnog nasljeđa, upoznavanje partnera s ljepotama našega kraja, ali i s ljepotama glavnoga grada RH.

Druženje je započelo u Zagrebu. Tehnički je muzej Nikola Tesla, samo za naše goste i nas, otvorio svoja vrata u ponedjeljak, na njima neradni dan. Nakon Muzeja, zajedno smo prošetali užim centrom Zagreba, poslušali vodiča o kulturnim i povijesnim znamenitostima. U večernjim se satima zaputili prema Slavoniji i Villi Valpovo gdje su partneri bili smješteni.

Utorak je bio ispunjen pjesmom, plesom, smijehom, ali i prezentacijama o zemljama partnera, gradovima iz kojih dolaze kao i o školi. Na kraju je uslijedio i Kahoot quiz kako bi se provjerila pažnja i znanje o prezentiranome. Talijanska je ekipa pokazala najviše znanja i odnijela je pobjedu. Nakon zadanih je aktivnosti uslijedila šetnja Valpovom te priprema učenika za sutrašnji dramski festival.

Srijeda je započela vrlo svečano. Učenici su prikazali (odglumili) tradicijske običaje oko prosidbe/zaruka/vjenčanja. Bilo je predivno gledati ove mlade ljude kako prikazuju običaje iz svoje zemlje. Imali smo prilike vidjeti običaje koje vjerojatno nikada ne bismo vidjeli da nije bilo ovoga Projekta. Svi su učenici glumili na engleskome jeziku što je bila dodatna otegotna okolnost. No, svi su se izvrsno snašli u svojim ulogama. Bio je ovo istinski dramski festival za uživanje. Nakon dramskih prikaza, učenici su sudjelovali u radionici izrade postera s temom kulturnog nasljeđa u zadanim digitalnim alatima

U večernjim su satima svi sudionici u Centru za kulturu Sigmund Romberg u Belišću pogledali kazališnu predstavu učenika naše škole, članova Amaterskog kazališta u Belišću, a pod vodstvom naše profesorice Ljiljane Vučković. Predstava je bila na engleskome jeziku. Nakon predstave učenike i profesore „razdrmala“ je profesorica Snježana Krnjajić-Lerinc u ritmu Zoombe.

Četvrtak je bio rezerviran za aktivnosti izvan Škole. Posjetili smo Muzej vučedolske kulture koji je oduševio naše goste. U Osijeku smo obišli Hrvatsko narodno kazalište i pogledali  probu za kazališnu predstavu. Posjetili konkatedralu sv. Petra i Pavla, prošetali ulicama Osijeka do Tvrđe. Na kraju smo dana otišli u Baranju na svečanu večeru na kojoj smo upriličili i ceremoniju dodjele certifikata.

Petak je također bio posvećen radionicama. U prijepodnevnim je satima bila radionica izrade „trailera“ koristeći se zadanim digitalnim alatima, a nakon toga su gosti posjetili Muzej Valpovštine. U poslijepodnevnim su satima učenici prezentirali rezultate dviju radionica (posteri, „traileri“). Ove su dvije radionice vodili odabrani učenici iz 2. TE razreda. Ovo je ujedno bila i posljednja aktivnost mobilnosti.

Održan je i sastanak profesora i koordinatora u ovome projektu te su dogovorene i iduće aktivnosti. Učenici nastavljaju virtualne aktivnosti (etwinning, online sastanke) koje su prvenstveno namijenjene razvijanju verbalnih kompetencija na engleskome jeziku. Dogovoreno je pet online susreta.

Subota je bila dan za rastanak i nadu da će se ista ekipa naći u nekom novom projektu.

Ovo su domaćinstvo organizirale profesorice Vesna Kajganić i Jasna Iličić, uz pomoć profesorica Silvije Čehić Turalija, Monike Markota, Snježane Krnjajić-Lerinc te pedagoginje Zdenke Lončarić. Naravno, ništa ovo ne bi bilo tako lijepo bez naših učenika koji su bili uključeni u Projekt.

Projekt je u cijelosti donio mnogo pozitivnih učinaka učenicima i profesorima koji su bili uključeni u njegovu provedbu. Zajedno smo putovali, upoznavali strane gradove i države, običaje zemalja partnera, učili neke nove digitalne alate, pjevali, plesali, glumili, razgovarali na engleskome jeziku, isprobavali hranu i pića karakteristična za zemlje u kojima smo bili, sklapali nova prijateljstva, družili se, uživali… Bilo je prekrasno i nezaboravno. Do nekog novog projekta, novih poznanstava…, uživajmo u sjećanjima na ovaj.


ERASMUS+ KA2 – „PUTOVANJE U PROŠLOST“

Naši su učenici i profesori odradili i posljednju mobilnost u projektu Meeting of technology and cultural heritage. Od 4. do 11. veljače u Grčkoj su boravili učenici Karla Cvetković, 2. OG te Rea Perak, Lucija Mrkić i Luka Šimić, učenici 3. OG b razreda, ravnateljica škole Svjetlana Kalpić i profesorice Vesna Kajganić i Jasna Iličić.

Domaćin ove mobilnosti bila je škola 5th High school of Agrinio.

I za ovu su mobilnost učenici, zajedno sa svojim profesoricama, odradili dobre pripreme. Istražili su i pripremili sve što se od njih očekivalo. Zadatak je bio pripremiti najzanimljivije detalje vezane uz kulturno nasljeđe kao što su tradicionalni instrumenti i glazba, običaji i hrana.

Cilj je ove mobilnosti bio napraviti radijsku emisiju koja se bavi kulturnim nasljeđem zemalja partnera. Svi materijali koje su učenici pripremili prije odlaska na mobilnost iskorišteni su za vrlo zanimljivu radijsku emisiju koja je napravljena u prostorima škole (domaćini su napravili pravi studio s profesionalnom opremom) te je i emitirana preko razglasa u školi.

Dok su učenici bili raspoređeni po radionicama, svoje su obveze odrađivali i nastavnici. Glavna je cilj sastanaka bio planiranje završnog susreta partnerskih škola koje će biti u ožujku u našoj školi.

Na prigodnoj su završnoj priredbi učenicima i nastavnicima uručeni certifikati za sudjelovanje u radionicama u grčkoj školi.

Osim službenog i radnog dijela, ova je mobilnost ponudila i vrlo bogat kulturni dio. Naša je ekipa prva dva dana boravila u Ateni. Usprkos snijegu, vjetru i hladnoći, penjanje na Akropolu nije izostavljeno. Uživanje je pružao pogled na Partenon, Erehtejon, Propileje i hram Atene Nike, kao i na Dionizovo kazalište i odeon Heroda Atikusa. Osim Akropole, Atena nudi još pregršt arheoloških nalaza, a naša je mala ekipa obišla gotovo sve što je zacrtala prije odlaska na putovanja (Panhelenski stadion na kojemu su održane prve moderne Olimpijske igre, Syntagmu i zgradu Parlamenta, Hadrianova vrata i ostatke knjižnice, Forum, Stoju i još mnogo toga). U Muzeju su Akropole smješteni originalni dijelovi s antičkih građevina te smo uživali u druženju s poznatim karijatidama kao i u svim ostalim sačuvanim dijelovima antičke Grčke.

Agrinio, grad domaćin mobilnosti, također ima svoj šarm te je i tamo organiziran posjet muzeju i šetnja gradom.

Domaćini su sudionicima mobilnosti organizirali posjet Delfima, starogrčkom svetištu i proročištu koje se nalazi pod planinom Parnas. Uz posjet bogatom muzeju, prošetali smo i samim svetištem, a društvo nam je pravilo i lijepo vrijeme koje je naš boravak učinilo još ljepšim.

Zadnji je dan putovanja bio rezerviran za još jedan veliki grad. Nakon leta Atena – Beograd, učenici, ravnateljica i profesorice prošetali su ulicama Beograda te pogledali uži centar grada. Vrlo niske temperature zraka nisu dopustile neke veće obilaske, ali i ono što smo vidjeli je bilo dovoljno kako bismo shvatili da je ovo nekada bio glavni grad velike države.

Nakon ugodnih letova, uživanja u pogledima i hrani, puni dojmova i novih iskustava naša se ekipa sretno vratila kući.


ODRAĐENA JE JOŠ JEDNA MOBILNOST NAŠIH UČENIKA!

Nakon intenzivne pripreme, još se jedan tim učenika i profesora naše škole uputio na novu mobilnost u sklopu Erasmus+ KA2 projekta Meeting of technology and cultural heritage.

Za odlazak u turski grad Denizli naporno su se pripremali sljedeći učenici: Lucija Kolesarić, 2. EK, Lucija Mrkić, 3. OG b, Lorena Pušić, 3. OG b i Roko Markota, 3. OG b. S njima su radile i putovale profesorice Vesna Kajganić i Jasna Iličić

Mobilnost je provedena u periodu od 9. do 15. listopada 2022. godine. Domaćin je ovoga susreta partnerskih škola iz Poljske, Hrvatske, Italije i Grčke bila turska škola Ataturk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi iz Denizlija.

Za uspješno sudjelovanje na ovoj mobilnosti učenici su imali zadatke koje su trebali odraditi i pripremiti u svojim matičnim školama. Glavni je zadatak bio dramatizacija života nacionalnoga heroja. Naši su učenici istražili, obradili i pripremili dramatizaciju života Nikole Tesle (20-ak minuta na engleskome jeziku). Glumu učenika je popratila i iznimno sadržajna multimedijska prezentacija o životu i radu Nikole Tesle. Svoju su glumu obogatili i maštovitom kostimografijom kojom su upotpunili prikaz vremena u kojemu je Tesla živio i djelovao. Svoju su uvježbanost prezentirali u školi domaćina prvi dan mobilnosti te bili pohvaljeni od ostalih sudionika mobilnosti za izvrsnu pripremljenost i odličan izgovor na engleskome jeziku.

U drugom su zadatku također sudjelovali svi sudionici mobilnosti. Učenici i profesori su od desetak ponuđenih znamenitih područja (parkovi, rijeke, planine, građevine) iz raznih dijelova svijeta, trebali odabrati tri za koja misle da bi trebali biti pod zaštitom UNESCO-a. Učenici su odabrana područja trebali detaljno istražiti te napraviti sadržajnu prezentaciju u kojoj su morali odgovoriti na određena pitanja. U školi su domaćina razradili do kraja prikaz odabranih područja te su pred komisijom, koju su također sačinjavali učenici, morali obraniti svoje teze o pojedinom području.

Za učenike je bila organizirana i radionica o korištenju digitalnih alata za izradu „video klipova“ pod nazivom „Drama and Digital Media”. Radionicu je vodio profesor škole domaćina.

Uz sve navedene aktivnosti, učenici su se svakodnevno pripremali i za završni dan. Posljednji je dan aktivnosti bio rezerviran za odlazak u Hierapolis, starogrčki grad na vrhu jedinstvenih mineralnih izvora u jugozapadnoj Turskoj, u blizini grada Denizlija. Grad je osnovan u 2. stoljeću prije Krista i teško je nastradao u potresu 1534. godine.

Učenici su cijeli tjedan pod vodstvom profesorice Nide Bek (profesorica iz škole domaćina) uvježbavali dramski prikaz djela O. Wildea, Sebični div. Svoju su uvježbanost pokazali na pozornici antičkoga kazališta u Hierapolisu. Bio je to neponovljiv osjećaj za sve sudionike ove mobilnosti.

Osim svakodnevnih radionica i komunikacija na engleskome jeziku, bilo je tu mnogo druženja, smijeha, učenja i prihvaćanja tuđih običaja i tradicije, isprobavanja turskih specijaliteta, strahovanja tijekom vožnje s turskim taxistima, borbe sa strahovima od visine u žičari, života na zračnoj luci u Istambulu, turbulencija u zrakoplovu…

Ova će mobilnost svim sudionicima ostati u sjećanju kao jedno prekrasno putovanje tijekom kojega su mnogo toga naučili i doživjeli, a uspomene koje su stekli rado će prepričavati još dugo.


SASTANAK PROJEKTNOG TIMA SŠ VALPOVO

Sastanak je održan 22. rujna u 19:00 sati, a sastanku su prisustvovali: K. Vukelić, glavni koordinator projekata SŠ Valpovo, D. Šovagović, T. Weigand, M. Markota, A. Arsenić J. Iličić, K. Najcer Bračevac, R. Jokić, V. Kajganić, M. Jutriša i D. Mikić.

Na samom su početku koordinatori projekata koji su u tijeku podnijeli izvještaj o statusu projekta. Razgovaralo se o planiranim aktivnostima za razdoblje koje dolazi. Bilo je riječi o problemima koji prate profesore prilikom organiziranja mobilnosti (financijski problemi koji se odnose na transfer učenika i profesora).

Na samom su kraju sastanka lanolin projektnoga tima podijelili zaduženja oko pripreme i obilježavanja Erasmus dana u našoj školi.


ERASMUS+ KA2 “MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE” ITALY – ROME, LANCIANO (3. – 9. TRAVNJA 2022.)

U Erasmus+ projektu pod nazivom Meeting of Technology and Cultural Heritage sudjeluje pet zemalja partnera. Riječ je o Poljskoj, Italiji, Grčkoj, Turskoj i Hrvatskoj. U okviru ovoga Projekta početkom školske godine 2021./2022. provedena je mobilnost u Poljskoj. U travnju je provedena druga mobilnost, a zemlja domaćin ovoga je puta bila Italija, točnije, talijanski gradić Lanciano. Lanciano se nalazi otprilike 250 km južno od Rima, a udaljen je desetak kilometara od Jadranskoga mora tako da su naši sudionici imali priliku vidjeti i kako Jadransko more izgleda s druge (talijanske) strane. Grad Lanciano inače je poznat po prvom zabilježenom katoličkom euharistijskom čudu koje se dogodilo u 8. stoljeću. Prema predaji, redovnik koji je sumnjao u stvarnu Kristovu prisutnost u euharistiji, kada je izgovorio riječi posvećenja na misi, ustanovio je da se kruh i vino pretvaraju u meso (djelić srca) i krv.

U ovu su mobilnost bile uključene četiri učenice opće gimnazije Srednje škole Valpovo – Lana Labudović (1. razred), Mia Jelkić (2. razred) te Nea Pohižek i Ana Jelkić (3. razred). Ove su učenice svoje pravo na sudjelovanje u navedenom Projektu izborile na natječaju koji je bio raspisan za sve učenike Škole i objavljen na školskim mrežnim stranicama. U pratnji učenica putovale su i dvije profesorice – Jasna Iličić i Vesna Kajganić, obje profesorice hrvatskoga jezika.

Zadatak je ove mobilnosti bio sudjelovati na radionicama na kojima je svaka zemlja sudionica trebala predstaviti jedan svoj trg. Trgovi su oduvijek bili mjesta susreta, trgovanja, druženja, proslava… i stoga zauzimaju istaknutu ulogu u životu svakoga grada. Svaka je skupina trebala izraditi video, film ili prezentaciju kojom bi na najbolji način predstavila odabrani trg.

Naše su djevojke predstavile Trg bana Josipa Jelačića u Zagrebu prikazavši u svom videouratku kako se taj prostor mijenjao tijekom stoljeća te što se sve na njemu događalo, a obilježilo je hrvatsku povijest, sport i kulturu. S našim su djevojkama surađivali i predstavnici Italije, a oni su za svoju prezentaciju izabrali trg u Sienni. Osim toga, učenici su trebali pripremiti i jednu pjesmu/poemu koja predstavlja njihovu zemlju, a promovira pozitivne životne vrijednosti kao što su ljubav, prijateljstvo, zajedništvo, sreća, sloboda… Naše su učenice, uz pomoć profesorica, odabrale Himnu slobodi  Ivana Gundulića te su je na završnoj priredbi predstavile ostalim sudionicima. Ana je Himnu izgovorila na hrvatskom, a Nea na engleskom jeziku. Isto tako, za završnu su priredbu svi sudionici pripremili neku pjesmu na svom jeziku, a refrene svih pjesama otpjevali su zajedno na svečanoj završnici ovoga susreta. Na predivnom starom trgu u Lancianu svaka je skupina predstavila i svoj nacionalni ples. Naše su se djevojke tako otplesale kukunješće. Završni se program odvijao na središnjem gradskom trgu koji je toga dana bio okupan suncem te je izmamio mnoge stanovnike Lanciana da iziđu  i podrže aktivnosti u sklopu ovoga Projekta.

Osim Lanciana, svi su sudionici posjetili i vječni grad Rim koji je sve ostavio bez daha. I učenice i profesorice složile su se kako je to muzej na otvorenom i kako mu se žele ponovno vratiti. S tim su ciljem bacile novčić u čarobnu Fontanu di Trevi.

Osim spomenute fontane, uživale su u pogledu na Koloseum i Forum Romanum, posjetile baziliku Santa Maria Maggiore, poklonile se nad posljednjim počivalištem velikoga Berninija, divile se Michelangelovu Mojsiju u bazilici San Pietro in Vincoli, prošetale Španjolskim stubama, uhvatile sunčane zrake  na Piazzi Venezija, Piazzi Navona i Piazzi del Popolo, popile kavicu i pojele sladoled u prvom redu do Panteona, šetale Vatikanom, pozirale pred bazilikom San Pietro in Vaticano i na Anđeoskom mostu, slušale žubor Tibera i još mnogo toga što ne stane u jedan osvrt, ali stalo je u mobitele, srca i sjećanja naše vesele šesteročlane ekipe.

Osim Rima, za sudionike je ovoga Projekta bio organiziran i posjet ribarskom selu na talijanskoj obali Jadrana – Costa dei Trabocchi. Riječ je o ribarskom selu nedaleko od Lanciana u kojem su se svi sudionici počastili izvrsnim morskim specijalitetima. Našlo se tu i škampa i hobotnica i lignji i ribica… Za prste polizati.

Tako da se naša mala, (ali odabrana) ženska ekipa u Italiji odlično provela. Učenice i profesorice  stekle su nova prijateljstva, poboljšale svoje govorne vještine služeći se engleskim jezikom te naučile plesati poljske, turske, talijanske i grčke tradicionalne plesove i pjevati refrene njihovih pjesama.

Formalni je cilj ovoga projekta bio zbližiti tehnologiju i povijesnu baštinu različitih zemalja. Rezultat je ostvaren, a svi su sudionici naučili nešto novo i zanimljivo. Neformalni je cilj bio upoznavanje, druženje i zbližavanje novih ljudi iz pet zemalja sudionica. I taj je cilj ostvaren jer svi su se sudionici rastali tužni što odlazie i zahvalni na svemu što su u Italiji vidjeli i doživjeli.

Sve u svemu, sve su se članice naše šesteročlane ekipe jednoglasno složile kako je mobilnost u Italiji zaista bilo predivno iskustvo koje će pamtiti – zauvijek.


SASTANAK ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA

U četvrtak, 21. travnja 2022., održan je koordinacijski sastanak Školskog projektnog tima. Sastanak su vodili Svjetlana Kalpić, ravnateljica škole i Krunoslav Vukelić, glavni koordinator školskih projekata.

Ravnateljica i glavni koordinator su članove Školskog projektnog tima podsjetili na važne detalje vezane uz provođenje mobilnosti i organiziranje domaćinstva, a koordinatori svakog projekta su upoznali ostale članove sa statusom projekta, odrađenih mobilnostima i preostalim događanjima vezanima uz projekt.

Zaključeno je kako su projekti izuzetno važni za život naše Škole. Učenici vole sudjelovati u aktivnostima vezanima uz projekte, a profesori vrijedno odrađuju svoja zaduženja.

Na radost učenika i profesora, Škola je ostvarila partnerstvo u dva nova projekta.


KOORDINACIJSKI SASTANAK

28. veljače 2022.

Održan je još jedan sastanak koordinatora Erasmus+ projekata Srednje škole Valpovo. Sastanku su nazočili: S. Kalpić, K. Vukelić, S. Čehić Turalija, M. Jutriša, B. Puljek, M. Markota, T. Weigand, V. Gadanec i J. Iličić.

Sastanak je vodio glavni koordinator Erasmus+ projekata u našoj školi, prof. Krunoslav Vukelić, a dnevni je red bio:

  1. Provedba Erasmus+ projekata
  2. Financijski dijelovi projekta
  3. Odabir sudionika
  4. Trenutno stanje projekata
  5. Novi projekti

REZULTATI NATJEČAJA ZA PROJEKT “MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE”

Rezultate natječaja za projekt “Meeting of technology and cultural heritage” možete pogledati ovdje.

Bodovanje je izvršeno sukladno kriterijima bodovanja zadataka koje su učenici trebali izvršiti, a navedeni su u tekstu Natječaja (motivacijsko pismo, prezentacija, plan diseminacije, uspjeh u školi, vladanje, pohvale, socijalne i jezične vještine, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, natjecanja, razgovor na engleskome jeziku).

Prednost odlaska na iduće mobilnosti imaju učenici koji još nisu ostvarili niti jednu mobilnost (u obzir se uzimaju svi školski projekti).


NATJEČAJ ZA PROJEKT “MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE”

Dragi učenici Srednje škole Valpovo,

pozivamo vas na sudjelovanje u Erasmus+ projektu MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE koji se počeo provoditi ove školske godine. Projektom je predviđeno uključiti učenike koji će ići na preostale tri mobilnosti (Italija, Turska, Grčka) i pomoći u pripremanju i odrađivanju domaćinstva u našoj školi za škole partnere. Pozivamo vas da proučite tekst Natječaja te započnete prikupljati svu dokumentaciju koju ćete priložiti uz svoju Prijavu.

Prilikom odabira između prijavljenih kandidata primjenjujemo razrađene kriterije bodovanja. Pozivamo vas da na vrijeme prikupite sve što je potrebno, osobito dokumentaciju  kojom možete prikupiti dodatne bodove. Važno je i što bolje odraditi tražene zadatke koji su važni za iduću mobilnost u Italiji.

Natječaj traje od 7. veljače do 21. veljače 2022.

Dokumetaciju možete preuzeti ovdje.


SASTANAK ČLANOVA ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA

13. prosinca 2021.

Glavni je koordinator Erasmus projekata u kojima sudjeluje naša škola, prof. Krunoslav Vukelić, 13. prosinca 2021. održao sastanak sa školskim projektnim timom. Sastanku su prisustvovale profesorice T. Weigand, S. Čehić Turalija i J. Iličić. Profesorica M. Jutriša je u to vrijeme bila na mobilnosti u Rumunjskoj u sklopu projekta Kodiranje robota – jezik budućnosti te je opravdano odsutna.

Glavna je tema sastanka bila vođenje financija projekata te se sastanku priključio i voditelj računovodstva škole – Željko Srakić, bacc.oec., te je voditeljima projekata dao na uvid kompletnu financijsku dokumentaciju vezanu uz pojedini projekt. Dogovoren je način vođenja financija koji će biti pregledniji te tako omogućiti jednostavnije planiranje provođenja aktivnosti u projektu.

Iduće će razdoblje biti dosta izazovno za školski projektni tim jer su nam u rasporedu mobilnosti, ali i domaćinstva u pojedinim projektima. Provedba će ovisiti o epidemiološkoj situaciji u državi, ali i u partnerskim zemljama. Budući ta je vrlo teško planirati iduća putovanja, u školi se ništa ne prepušta slučaju te se provode aktivnosti provedbe natječaja, planiranja mobilnosti i organiziranje domaćinstva za partnere.


SASTANAK ČLANOVA ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA

1. listopada 2021.

Školski se projektni tim okupio na još jednom zajedničkom sastanku. Sastanak je sazvala  ravnateljica Svjetlana Kalpić s ciljem podnošenja izvješća o učinjenim koracima u projektima u kojima sudjeluju učenici i profesori naše škole.

Na sastanku su bile koordinatorice projekata, a to su profesorice Marija Jutriša, Silvija Čehić Turalija, Tihana Weigand, Jasna Iličić, pedagoginje Zdenka Lončarić i Nina Huterer. Na dnevnom su redu bile trenutne aktivnosti u projektima i planovi za buduće razdoblje.  Glavni koordinator za projekte naše škole, profesor Krunoslav Vukelić, nije sudjelovao na sastanku jer je u to vrijeme sudjelovao na koordinacijskom sastanku projekta RCK Slavonika 5.1. 

Budući da su se projekti aktivirali početkom ove školske godine, naša je škola već odradila određene aktivnosti:

  • domaćinstvo i mobilnost (Portugal) u projektu Kodiranje robota- jezik budućnosti,
  • mobilnost (Poljska) u projektu A.R.T.I.S.T.,
  • mobilnost (Poljska) u projektu Susret tehnologije i kulturnog nasljeđa.

Krajem listopada su u planu dvije aktivnosti:

  • domaćinstvo u projektu Robotika i etika,
  • mobilnost (Turska) u projektu A.R.T.I.S.T.

Pred profesorima koji su uključeni u projekte je dosta aktivnosti u narednom razdoblju. Radi se na prikupljanju interesa učenika za projekte, provođenju natječaja i pripremi učenika za mobilnosti.


ERASMUS+ KA2 – MOBILNOST U POLJSKOJ (MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE)

Učenice 4. b opće gimnazije, Sara Mabić, Sofija Mihaljević, Katarina Runje i Petra Valdin,  s profesoricama Jasnom Iličić i Vesnom Kajganić, sudjelovale se u prvoj mobilnosti Erasmus + projekta Meeting of Technology and Cultural Heritage. Mobilnost se odvijala u gradu Lubsko. Osim Hrvatske, u projektu sudjeluju i Turska, Grčka, Italija te domaćin prve mobilnosti, Poljska.

Lubsko je grad u zapadnoj Poljskoj, a ima oko 14 000 stanovnika. Ima dugu povijest te se u gradu nalaze dvorac, gotička crkva, renesansna vijećnica i fortifikacijska utvrda.

Ideja projekta je upoznati kulturu zemalja sudionica te naučiti sigurno koristiti tehnologiju. Djevojke su se  imale priliku upoznati s dramskim tehnikama, lončarstvom, crtanjem na staklu, oponašanjem poznatih umjetničkih djela i mnogim drugim zanimljivim aktivnostima. Posjetile su i etno selo te najveći grad u regiji – Zielonu Góru. Tijekom svoga su posjeta imale zadatak naučiti tekst Božićne priče, te su zajedno s drugim učenicima posljednji dan izvele predstavu na engleskom jeziku. Njihov je posjet završio svečanom večerom na kojoj je svaka zemlja izvela svoj tradicionalni ples.

Na povratku su posjetile Dresden te se oduševile arhitekturom grada, a neko su vrijeme provele i u kupovini ?

Sara, Katarina, Petra i Sofija su kroz ovo putovanje upoznale mnogo novih ljudi, naučile nešto o drugim kulturama te još bolje usavršile svoje govorne vještine engleskoga jezika. Profesorice su sudjelovale na drukčijim aktivnostima. Njihovi su se dani ponekad sastojali od sastanaka za buduće mobilnosti, no i one kažu kako su im dani bili ispunjeni i lijepi.

Ova je mobilnost bila predivno iskustvo koje će sudionicima ostati u sjećanju zbog ljubaznosti i organiziranosti poljskih partnera te novih prijateljstava.

Sofija Mihaljević 4. b OG

Srednja škola Valpovo već niz godina vrlo uspješno sudjeluje u međunarodnim projektima pod nazivom Erasmus+. Tako su u razdoblju od 19. do 25. rujna četiri učenice i dvije profesorice u sklopu projekta Erasmus+ / KA229 putovale u poljski gradić Lubsko. Naziv je projekta Meeting of Technology and Cultural Heritage. U projektu su sudjelovale četiri učenice 4. razreda opće gimnazije – Sara Mabić, Sofija Mihaljević, Katarina Runje i Petra Valdin, a pratile su ih profesorice Jasna Iličić i Vesna Kajganić. Učenice su pravo na sudjelovanje u ovome projektu stekle na školskom natječaju koji je bio raspisan tijekom protekle školske godine.
Osim Hrvatske, u navedenom projektu sudjeluju još četiri zemlje partnerice, a to su Italija, Poljska, Grčka i Turska.
Nakon dolaska u Lubsko upriličena je svečana dobrodošlica za sve zemlje sudionice, a potom je uslijedio čitav niz bogatih i sadržajnih aktivnosti kako za učenike, tako i za profesore.
Prvi su dan učenici iz svih zemalja prikazali prezentaciju kojom su u najboljem svjetlu predstavili svoju zemlju, grad i školu ostalim partnerima u Projektu. Zbog dolaska s različitih govornih područja službeni je jezik bio engleski te su učenici i profesori imali priliku provjeriti svoju sposobnost komunikacije na tome jeziku.
U nastavku su uslijedile radionice History of National Theatres te Drama techniques.
Poslije zajedničkoga ručka uslijedila je šetnja Lubskom. Svi su sudionici tako posjetili Gradski toranj i Gradsku vijećnicu, a obilazak grada završio je posjetom gradskoj crkvi iz 13. stoljeća u kojoj je sve sudionike Projekta dočekao lokalni župnik.
Drugi su dan učenici i profesori odslušali predavanje pod nazivom Policy of Internet safety. Nakon toga upoznati su sa sadržajem sljedeće radionice pod nazivom Tableau Vivant ili Living picture. U sklopu ove su radionice učenici pomagali jedni drugima u oživljavanju slika, tj. umjetničkih djela. Kada su učenici izabrali koju će sliku oživjeti, uslijedio je izbor garderobe, poziranje, fotografiranje, tehničko dotjerivanje fotografije, a rezultati su svim sudionicima bili prikazani u poslijepodnevnim satima. Rezultati su bili zapanjujući te su ostali oduševljeni i učenici i profesori.
U večernjim je satima za sve sudionike bio upriličen disko i karaoke party.
Sljedeći su se dan polaznici projekta mogli upoznati s pravilnim tehnikama disanja na sceni, važnosti glazbe u scenskom prikazu te kako šminkom pomoći u izražavanju ekspresije na pozornici. Osim toga, učenici iz svih pet zemalja sudionica zajedno su uvježbavali dramsku predstavu na engleskom jeziku koju su prikazali na zatvaranju ove mobilnosti. Dok su učenici uvježbavali svoje uloge na sceni, profesori su posjetili lokalnoga ministra za kulturu i prosvjetu te s njim porazgovarali o aktualnim problemima u školstvu svojih zemalja te načinu na koji se bore s bolešću COVID-19.
Petoga su dana svi sudionici posjetili veliki etnografski muzej Ochla Museum u Zielona Gori. Ondje su mogli prošetati kroz povijest, posjetiti kuće iz 17., 18. i 19. stoljeća, sjediti u školskim klupama iz 18. stoljeća, a zatim su i učenici i profesori aktivno sudjelovali u dvjema kreativnim radionicama. U prvoj su radionici na tradicionalnom stroju izrađivali grnčarske proizvode, a u sklopu druge su radionice slikali na staklu.
Poslije svega svi su se sudionici odvezli do poznatog mjesta hodočašća u Poljskoj koje krasi ogromna skulptura Christ the King. Skulptura je visoka 33 metra i raširenih ruku dočekuje sve posjetitelje u svoje okrilje.
Posljednji dan u okviru ove mobilnosti svi su sudionici prisustvovali svečanom zatvaranju na kojem su učenici iz svih pet zemalja sudionica prikazali predstavu koju su pripremili na engleskom jeziku za sve sudionike te učenike i profesore škole domaćina u Lubskom.
Uslijedilo je druženje do večernjih sati u sklopu kojega su uvježbavani tradicionalni plesovi iz svih zemalja sudionica.
U povratku su učenici i profesori posjetili povijesnu jezgru grada Dresdena u Njemačkoj i prisjetili se strahota koje je ovaj grad doživio tijekom Drugoga svjetskog rata.
Nakon ovako bogatoga i sadržajnoga tjedna uslijedio je povratak kućama i redovnim školskim obvezama. Učenici i profesori sa sobom su ponijeli pregršt uspomena koje će još dugo pamtiti. Stekli su nova poznanstva, usavršili engleski jezik, ostvarili brojne kontakte i bili su primorani snalaziti se u novoj i za njih nepoznatoj sredini te predstaviti svoju zemlju, grad i školu u najboljem svjetlu. Učenici su ondje imali priliku upoznati tradiciju i kulturu drugih zemalja sudionica te razvijati toleranciju i prihvaćati različitosti kao bogatstvo svijeta u kojem živimo. Oni su imali priliku živjeti te različitosti, a ne slušati i učiti o njima i to je jedna od najvećih vrijednosti ovakvih projekata. Sve su te zadaće uspješno obavili pa zaključujemo kako je ova mobilnost odrađena uspješno i već se radujemo sljedećoj mobilnosti u okviru ovoga projekta. Sljedeća zemlja domaćin bit će Italija.

Školski projektni tim