CENTAR TEHNIČKE KULTURE: SREDNJOŠKOLCE UVODE U SVIJET ROBOTIKE

CENTAR TEHNIČKE KULTURE: SREDNJOŠKOLCE UVODE U SVIJET ROBOTIKE

6. prosinca 2021.

Pod vodstvom Marijan Antolovića u Srednjoj školi Valpovo održana je radionica Uvod u robotiku.

Radionici je prisustvovalo 10 učenika iz usmjerenja elektrotehničara i tehničar za elektroniku te dva učenika opće gimnazije. Radionica je trajala ukupno 4 školska sata. Učenici su programirali mBot robot i testirali njegov rad u realnim uvjetima. Robot je slijedio crtu, pronalazio prepreke, pronalazio put u složenijim situacijama, koristio svjetlosne i zvučne signale. mBot je slijedio program učenika i/ili daljinskog upravljača. Pokazana je i komunikacija dva robota.

Ovom radionicom učenici su dobili uvid u osnove programiranja robota te „osjetili čari“ upravljanja robotom.

STEM (Science-znanost, Technology-tehnologija, Engineering-inženjerstvo i Mathematics- matematika) je akronim nastao u Americi. To je kurikulum kojim se povezuje učenje prirodoslovlja, tehnologije, inženjerstva i matematike. Razlog popularizacije ovakvog načina učenja je nedostatak učenika u pojedinim područjima STEM-a. Na kraju to znači nedostatak radne snage na osnovnim djelatnostima modernog društva, jer na djelovanju STEM područja bazira se cijela naša civilizacija i život. Nedostatak interesa za STEM područje pokušava se povećati interesom među učenicima u školama. Poznato je da su školski sustavi zastarjeli i da ne prate trendove u zapošljavanju pa je stoga, potrebno je mijenjati školske sustave kako bi se poboljšala kvaliteta učenja i poučavanja. Ono što STEM razlikuje od tradicionalnog obrazovanja je to da se znanstvene metode mogu primijeniti na svakodnevne situacije u životu.

mBot robot je posebno dizajniran edukacijski alat za stjecanje znanja i vještina u STEM području. Omogućuje jednostavan ulazak u svijet robotike, elektronike i programiranja. Set sadrži 38 sastavnih dijelova koji se moraju složiti kako bi robot bio spreman za korištenje. Time se stječe iskustvo rada s hardverom (proučavanje uputa, pričvršćivanje dijelova, spajanje žica i senzora).

Softver za programiranje mBot robota zove se mBlock. To je grafički softver za programiranje u kojem se program izrađuje povlačenjem i spajanjem blokova kôda. Programirati se može način kretanja robota, rad motora, komunikacija među robotima, svijetljenje dioda, senzori i drugo.

Učenici razvijaju međusobnu komunikaciju i suradnju. Ovo se odnosi na učenike ali je potaknuto potrebom određenih akcija mBota. Uči se da se složeni zadaci rješavaju kombinacijom dva ili više sudionika u procesu rada.

Nastavljajući suradnju sa SŠ Valpovo, dvanaest učenika svake subote dolazi u radionicu robotike CTK i uz stručnu pomoć mentora razvijaju svoje projekte. Prvo se razgovaralo o njihovim pojedinačnim projektima i svatko je mentoru predstavio svoj projekt i potrebnu opremu.