ERASMUS+ K1 VET – ISLAND

ERASMUS+ K1 VET – ISLAND

25. ožujka 2025.

U razdoblju od 23. veljače do 8. ožujka 2025. šesteročlana je ekipa Srednje škole Valpovo boravila na dalekom Islandu. Riječ je bila o realizaciji Erasmus+ K1 VET projekta za strukovno obrazovanje u sklopu kojega su Iva Šunić,  Lana Kokić, Dunja Uranjek i Nika Kvakan odrađivale stručnu praksu u lancu islandskih hotela Iceland Hotel Collection by Berjaya. U pratnji učenika bile su pedagoginja SŠ Valpovo Zdenka Lončarić te profesorica Vesna Kajganić. Sve četiri djevojke koje su putovale na Island učenice su završnoga, 4. razreda ekonomskoga usmjerenja, a obavljale su praksu na kojoj su primjenjivale znanja i vještine usvojene pod nastavnim predmetom Vježbenička tvrtka.

Dvije su djevojke tako dva tjedna radile u Reykjaviku u Hotelu Marina, dok su dvije djevojke stručnu praksu odrađivale u Hotelu Natura. U sklopu zadataka koje su im njihovi mentori ondje dodjeljivali radile su na pregledavanju elektroničke pošte i odgovarale na nju, kreirale Excel tablice i unosile u njih tražene podatke, pratile podatke na ulaznim i izlaznim karticama, kontrolirale datume na računima kako bi se znalo što treba platiti te koja dugovanja trebaju doći na naplatu, provjeravale ulazne i izlazne račune, zajedno s osobljem hotela provjeravale što za hotele treba nabaviti od potrošnoga materijala i sitnoga inventara te ima li Hotel Natura dovoljno osoblja za sve potrebe. Osim toga, Dunja i Lana trebale su istražiti ponudu pekarnica u Reykjaviku te vidjeti koji bi proizvodi bili zanimljivi gostima za doručak u Hotelu Marina. Pritom su, naravno, trebale voditi računa o odnosu cijene i kvalitete proizvoda. Kreirale su i prezentacije na teme koje su im dodijelili njihovi mentori, a bile su vezane uz sektor ekonomije. Zadnji dan sve su djevojke provele u Hotelu Hilton gdje su zajedno s osobljem pripremale salu za humanitarnu akciju koju je lanac hotela  Iceland Hotel Collection by Berjaya organizirao kako bi se prikupila financijska pomoć za njihove djelatnike oboljele od karcinoma.

Kako su djevojke imale organizirani posao u petodnevnom radnom tjednu, vikend je bio posvećen istraživanju Reykjavika i njegovih znamenitosti te unutrašnjosti Islanda i njegovih prirodnih fenomena i ljepota. Posjetili su tako energetsko postrojenje koje iskorištava geotermalne izvore za proizvodnju energije, kuhale jaja za doručak na jednom od geotermalnih izvora, jele kruh pečen pod zemljom, posjetile moćne slapove po kojima je Island poznat, a koji pokazuju svu moć i snagu majke Zemlje, posjetile polje gejzira (otprilike svakih 7 – 8 minuta jedan gejzir eruptira), vidjele su autohtonu islandsku pasminu konja, posjetile plastenike u kojima se uzgajaju islandske rajčice te ondje kušale finu krem juhu od rajčice i domaći kruh, kupale se u islandskim termalnim bazenima koji su dio njihove tradicije i kulture  te se Islanđani kunu da upravo njima i čistom zraku i zdravoj vodi koju piju duguju svoju dugovječnost. Osim toga, posjetili su i Muzej Perlan u sklopu kojega su mogli vidjeti islandski životinjski svijet, doživjeti polarnu svjetlost, provlačiti se kroz ledene glečerske špilje… Za kraj vikenda ostavili su posebnu atrakciju –  Fly over Iceland – neponovljivo iskustvo u kojem su u simuliranom letu prelijetali Island i iz zraka još jednom uživali u svim njegovim ljepotama.

Bilo je ovo još jedno iznimno  korisno Erasmus iskustvo koje je našoj šesteročlanoj ekipi omogućilo da doživi Zemlju Vatre i Leda, upozna se s poslovnim i životnim običajima u ovoj dalekoj, za nas egzotičnoj zemlji, a učenice su unaprijedile svoje vještine vezane uz predmet Vježbenička tvrtka te usavršile svoju komunikaciju na engleskom jeziku. Ovakve su mobilnosti od izuzetne važnosti za naše učenike jer na takvim putovanjima oni usavršavaju svoja znanja i vještine stečene za vrijeme svojega obrazovanja, ali i uče se snalaziti u novim okolnostima, upoznaju tradiciju i kulturu drugih zemalja, uče se prihvaćati različitosti, šire svoje svjetonazore i postaju građani Svijeta. Pozdravljamo zato svako ovakvo iskustvo jer na više je razina korisno kako za učenike, tako i za profesore.