Europski tjedan programiranja (EU Code Week)


Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa kojom se slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnja kroz programiranje i ostale tehnološke aktivnosti. Ideja je učiniti programiranje vidljivijim, pokazati mladima, odraslima i starijima kako programiranjem realizirati ideje, demistificirati te vještine i okupiti motivirane osobe kako bi učile.
Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni.
Europski tjedan programiranja pokrenuli su 2013. Mladi savjetnici za Digitalnu agendu Europe (engl. Young Advisors for the Digital Agenda Europe). Europska komisija podupire Europski tjedan programiranja u okviru svoje strategije za jedinstveno digitalno tržište, a u Akcijskom planu za digitalno obrazovanje Komisija posebice potiče škole da se pridruže inicijativi. Cilj je do 2020. godine doseći do 50 % svih škola u Europi.

Poveznice na stranice:


Erasmus+


Potvrde:


AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


PRIČE I ANIMACIJE U SCRATCHU

Europski tjedan kodiranja (EU Code Week)  je inicijativa čiji je cilj  na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost.

Ove su godine u ovom projektu  sudjelovali učenici 1. og A, 1.og B i 3. og B razreda. Kreirali su animacije u programu Scrtach.

Prvi razredi su kreirali priče. Teme su bile: elektroničko nasilje, krađa identiteta, ovisnost o internetu i zaštita privatnosti na internetu. Učenici trećeg razreda su napravili animaciju Sunčevog sustava. Iako je Scratch jednostavan program i nije potrebno predznanje programiranja za rad u tom programu, za izradu ove animacije bilo je neophodno istraživanje i preračunanje omjera.

Učenici su pokazali  snalažljivost u istraživanju i iznimnu kreativnost u izradi animacija.

Marija Jutriša, prof


PRETVARANJE IDEJA U STVARNOST

Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa koju vode volonteri, koji u ulozi ambasadora tjedna programiranja u svojim zemljama promiču programiranje. Svrha ove inicijative je povezivanje ljudi te jačanje interesa za znanost i tehnologiju.

Programiranje nas uči računalnom razmišljanju, rješavanju problema, kreativnosti, kritičkom i analitičkom razmišljanju i timskom radu. Ove godine, učenici 1. razreda elektrotehnike su kroz popularnu igricu Code Combat iskušali svoje vještine programiranja. Bez potrebnog predznanja o programiranju, učenici su s lakoćom svladali osnovne korake programiranja i što je najvažnije, pri tom se zabavili.

Anja Bratuševac, prof.


BRAIILEOVO PISMO

Manifestaciji na nivou EU koja se održava unazad 6 godina svakog listopada, ove godine od 5.-20.10., a koja ima za svrhu doprinijeti popularizaciji digtalnog razmišljanja, priduržila se i naša škola. Programiranje na računalu tj. kodiranje  u širem smislu se odnosi na prebacivanje uputa iz nekog jezičnog sustava znakova u drugi i koji je razumljiv specifičnoj ciljnoj skupini  ljudi ili računalu.

U tjednu od 7.-11. 10 2019 u holu naše škole će biti postavljen stol  sa tumačem abecede na Brailleovom pismu, i u njemu kodirane poruke na engleskom i hrvatskom jeziku koje će zainteresirani učenici moći na licu mjesta dekodirati u latinična slova i tako se na trenutak uživiti u položaj naših slijepih i slabovidnih sugrađana, a istodobno si približiti pojam  „CODING“  na zabavan način.

Ana Slačanac, prof.


EUROPSKI TJEDAN KODIRANJA (8. – 19. listopada 2018.)

Europski tjedan kodiranja (EU Code Week) za cilj ima promociju računalnog razmišljanja i programiranja kroz zabavan sadržaj.

Srednja se škola Valpovo, pod vodstvom nastavnica Anje Ćupurdija i Marije Jutriša, aktivno uključila u ovaj hvale vrijedan projekt. Učenici svih razreda (gimnazijski program i strukovni smjer) su kroz igranje popularne online igre Code Combat i online alata Scratch učili programirati. Projekt se pokazao vrlo uspješnim u smislu da za učenje osnovna programiranja nije bilo potrebno predznanje, što je utjecalo na činjenicu da su i učenici koji nisu skloni logičkom razmišljanju uspješno savladali osnovne korake i što je najvažnije, zabavili se.