Erasmus+ KA2 2020./2022. – usret tehnologije i naslijeđa kulturnog (Meeting of Technology and Cultural Heritag)



 

Naziv projekta: Susret tehnologije i naslijeđa kulturnog (Meeting of Technology and Cultural Heritag)

Nositelj projekta: ZESPOL SZKOL OGOLNOKSZTALCACYCH I EKONOMICZNYCH, Poland

Partneri u projektu: Ataturk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turska; Srednja škola Valpovo, Hrvatska; ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE “DE TITTA-FERMI” LANCIANO (CH), Italija; 5th High School of Agrinio, Grčka.

Program: Erasmus+ za 2020./22. godinu (program EU za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport)

Broj projekta: KA229-OFD76D07

Ukupna vrijednost projekta: 131.160,00 EUR (Srednja škola Valpovo – 25.032,00 EUR)

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 24 mjeseca

Početak projekta: 1. studenoga 2020.

Završetak projekta: 31. listopada 2022.

Ciljevi projekta:

  • stvaranje svijesti o zaštiti kulturne baštine kod naših učenika,
  • jačanje međukulturnog razumijevanja,
  • prijenos elemenata kulturne baštine u digitalno okruženje, poboljšanje protoka informacija i komunikacije učenika pomoću tehnoloških vještina,
  • povećanje vrijednosti kao što su suradnja, tolerancija, poštivanje ljudi, empatija i pravda kod naših učenika pomoću predstavljanja umjetnosti, povijesti, glazbe, drame i osiguravanje održivosti ovih vrijednosti,
  • promicanje različitosti i međukulturnog dijaloga,
  • profesionalni razvoj naših učitelja,
  • razvoj svijesti o e-sigurnosti,
  • razvijati vještine sudionika zajedničkom uporabom kazališnih i IKT vještina,
  • naučiti naše učenike kako vrednovati nacionalnu i europsku kulturnu baštinu te kako imati koristi od drugih naroda u tom pogledu.

 

Stranice projekta:



Poveznice na stranice:



Erasmus+



AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


SASTANAK ČLANOVA ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA

1. listopada 2021.

Školski se projektni tim okupio na još jednom zajedničkom sastanku. Sastanak je sazvala  ravnateljica Svjetlana Kalpić s ciljem podnošenja izvješća o učinjenim koracima u projektima u kojima sudjeluju učenici i profesori naše škole.

Na sastanku su bile koordinatorice projekata, a to su profesorice Marija Jutriša, Silvija Čehić Turalija, Tihana Weigand, Jasna Iličić, pedagoginje Zdenka Lončarić i Nina Huterer. Na dnevnom su redu bile trenutne aktivnosti u projektima i planovi za buduće razdoblje.  Glavni koordinator za projekte naše škole, profesor Krunoslav Vukelić, nije sudjelovao na sastanku jer je u to vrijeme sudjelovao na koordinacijskom sastanku projekta RCK Slavonika 5.1. 

Budući da su se projekti aktivirali početkom ove školske godine, naša je škola već odradila određene aktivnosti:

  • domaćinstvo i mobilnost (Portugal) u projektu Kodiranje robota- jezik budućnosti,
  • mobilnost (Poljska) u projektu A.R.T.I.S.T.,
  • mobilnost (Poljska) u projektu Susret tehnologije i kulturnog nasljeđa.

Krajem listopada su u planu dvije aktivnosti:

  • domaćinstvo u projektu Robotika i etika,
  • mobilnost (Turska) u projektu A.R.T.I.S.T.

Pred profesorima koji su uključeni u projekte je dosta aktivnosti u narednom razdoblju. Radi se na prikupljanju interesa učenika za projekte, provođenju natječaja i pripremi učenika za mobilnosti.


ERASMUS+ KA2 – MOBILNOST U POLJSKOJ (MEETING OF TECHNOLOGY AND CULTURAL HERITAGE)

Učenice 4. b opće gimnazije, Sara Mabić, Sofija Mihaljević, Katarina Runje i Petra Valdin,  s profesoricama Jasnom Iličić i Vesnom Kajganić, sudjelovale se u prvoj mobilnosti Erasmus + projekta Meeting of Technology and Cultural Heritage. Mobilnost se odvijala u gradu Lubsko. Osim Hrvatske, u projektu sudjeluju i Turska, Grčka, Italija te domaćin prve mobilnosti, Poljska.

Lubsko je grad u zapadnoj Poljskoj, a ima oko 14 000 stanovnika. Ima dugu povijest te se u gradu nalaze dvorac, gotička crkva, renesansna vijećnica i fortifikacijska utvrda.

Ideja projekta je upoznati kulturu zemalja sudionica te naučiti sigurno koristiti tehnologiju. Djevojke su se  imale priliku upoznati s dramskim tehnikama, lončarstvom, crtanjem na staklu, oponašanjem poznatih umjetničkih djela i mnogim drugim zanimljivim aktivnostima. Posjetile su i etno selo te najveći grad u regiji – Zielonu Góru. Tijekom svoga su posjeta imale zadatak naučiti tekst Božićne priče, te su zajedno s drugim učenicima posljednji dan izvele predstavu na engleskom jeziku. Njihov je posjet završio svečanom večerom na kojoj je svaka zemlja izvela svoj tradicionalni ples.

Na povratku su posjetile Dresden te se oduševile arhitekturom grada, a neko su vrijeme provele i u kupovini 😊

Sara, Katarina, Petra i Sofija su kroz ovo putovanje upoznale mnogo novih ljudi, naučile nešto o drugim kulturama te još bolje usavršile svoje govorne vještine engleskoga jezika. Profesorice su sudjelovale na drukčijim aktivnostima. Njihovi su se dani ponekad sastojali od sastanaka za buduće mobilnosti, no i one kažu kako su im dani bili ispunjeni i lijepi.

Ova je mobilnost bila predivno iskustvo koje će sudionicima ostati u sjećanju zbog ljubaznosti i organiziranosti poljskih partnera te novih prijateljstava.

Sofija Mihaljević 4. b OG

Srednja škola Valpovo već niz godina vrlo uspješno sudjeluje u međunarodnim projektima pod nazivom Erasmus+. Tako su u razdoblju od 19. do 25. rujna četiri učenice i dvije profesorice u sklopu projekta Erasmus+ / KA229 putovale u poljski gradić Lubsko. Naziv je projekta Meeting of Technology and Cultural Heritage. U projektu su sudjelovale četiri učenice 4. razreda opće gimnazije – Sara Mabić, Sofija Mihaljević, Katarina Runje i Petra Valdin, a pratile su ih profesorice Jasna Iličić i Vesna Kajganić. Učenice su pravo na sudjelovanje u ovome projektu stekle na školskom natječaju koji je bio raspisan tijekom protekle školske godine.
Osim Hrvatske, u navedenom projektu sudjeluju još četiri zemlje partnerice, a to su Italija, Poljska, Grčka i Turska.
Nakon dolaska u Lubsko upriličena je svečana dobrodošlica za sve zemlje sudionice, a potom je uslijedio čitav niz bogatih i sadržajnih aktivnosti kako za učenike, tako i za profesore.
Prvi su dan učenici iz svih zemalja prikazali prezentaciju kojom su u najboljem svjetlu predstavili svoju zemlju, grad i školu ostalim partnerima u Projektu. Zbog dolaska s različitih govornih područja službeni je jezik bio engleski te su učenici i profesori imali priliku provjeriti svoju sposobnost komunikacije na tome jeziku.
U nastavku su uslijedile radionice History of National Theatres te Drama techniques.
Poslije zajedničkoga ručka uslijedila je šetnja Lubskom. Svi su sudionici tako posjetili Gradski toranj i Gradsku vijećnicu, a obilazak grada završio je posjetom gradskoj crkvi iz 13. stoljeća u kojoj je sve sudionike Projekta dočekao lokalni župnik.
Drugi su dan učenici i profesori odslušali predavanje pod nazivom Policy of Internet safety. Nakon toga upoznati su sa sadržajem sljedeće radionice pod nazivom Tableau Vivant ili Living picture. U sklopu ove su radionice učenici pomagali jedni drugima u oživljavanju slika, tj. umjetničkih djela. Kada su učenici izabrali koju će sliku oživjeti, uslijedio je izbor garderobe, poziranje, fotografiranje, tehničko dotjerivanje fotografije, a rezultati su svim sudionicima bili prikazani u poslijepodnevnim satima. Rezultati su bili zapanjujući te su ostali oduševljeni i učenici i profesori.
U večernjim je satima za sve sudionike bio upriličen disko i karaoke party.
Sljedeći su se dan polaznici projekta mogli upoznati s pravilnim tehnikama disanja na sceni, važnosti glazbe u scenskom prikazu te kako šminkom pomoći u izražavanju ekspresije na pozornici. Osim toga, učenici iz svih pet zemalja sudionica zajedno su uvježbavali dramsku predstavu na engleskom jeziku koju su prikazali na zatvaranju ove mobilnosti. Dok su učenici uvježbavali svoje uloge na sceni, profesori su posjetili lokalnoga ministra za kulturu i prosvjetu te s njim porazgovarali o aktualnim problemima u školstvu svojih zemalja te načinu na koji se bore s bolešću COVID-19.
Petoga su dana svi sudionici posjetili veliki etnografski muzej Ochla Museum u Zielona Gori. Ondje su mogli prošetati kroz povijest, posjetiti kuće iz 17., 18. i 19. stoljeća, sjediti u školskim klupama iz 18. stoljeća, a zatim su i učenici i profesori aktivno sudjelovali u dvjema kreativnim radionicama. U prvoj su radionici na tradicionalnom stroju izrađivali grnčarske proizvode, a u sklopu druge su radionice slikali na staklu.
Poslije svega svi su se sudionici odvezli do poznatog mjesta hodočašća u Poljskoj koje krasi ogromna skulptura Christ the King. Skulptura je visoka 33 metra i raširenih ruku dočekuje sve posjetitelje u svoje okrilje.
Posljednji dan u okviru ove mobilnosti svi su sudionici prisustvovali svečanom zatvaranju na kojem su učenici iz svih pet zemalja sudionica prikazali predstavu koju su pripremili na engleskom jeziku za sve sudionike te učenike i profesore škole domaćina u Lubskom.
Uslijedilo je druženje do večernjih sati u sklopu kojega su uvježbavani tradicionalni plesovi iz svih zemalja sudionica.
U povratku su učenici i profesori posjetili povijesnu jezgru grada Dresdena u Njemačkoj i prisjetili se strahota koje je ovaj grad doživio tijekom Drugoga svjetskog rata.
Nakon ovako bogatoga i sadržajnoga tjedna uslijedio je povratak kućama i redovnim školskim obvezama. Učenici i profesori sa sobom su ponijeli pregršt uspomena koje će još dugo pamtiti. Stekli su nova poznanstva, usavršili engleski jezik, ostvarili brojne kontakte i bili su primorani snalaziti se u novoj i za njih nepoznatoj sredini te predstaviti svoju zemlju, grad i školu u najboljem svjetlu. Učenici su ondje imali priliku upoznati tradiciju i kulturu drugih zemalja sudionica te razvijati toleranciju i prihvaćati različitosti kao bogatstvo svijeta u kojem živimo. Oni su imali priliku živjeti te različitosti, a ne slušati i učiti o njima i to je jedna od najvećih vrijednosti ovakvih projekata. Sve su te zadaće uspješno obavili pa zaključujemo kako je ova mobilnost odrađena uspješno i već se radujemo sljedećoj mobilnosti u okviru ovoga projekta. Sljedeća zemlja domaćin bit će Italija.

Školski projektni tim