Erasmus+ KA2 2021./2023. – Distance Learning Gateway



 

Naziv projekta: Distance Learning Gateway

Nadležnost: Nacionalna agencija za programe EU u školskom sektoru – za Njemačku
Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) – za Hrvatsku

Nositelj projekta: Berufskolleg Borken (Borken, Savezna Republika Njemačka)

Partneri u projektu: Necmi Asfuroğlu Anadolu Lisesi (Hatay, Republika Turska), Šiauliai Sports Gymnasium (Šiauliai, Republika Litva), Srednja škola Valpovo.

Program: Erasmus+ KA210 School Education Small-Scale Partnerships (Mala partnerstva)

Broj projekta: KA210-SCH-FE06065B

Ukupna vrijednost projekta: 60.000 EUR (Srednja škola Valpovo 13.104,25 EUR)

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 18 mjeseci

Početak projekta: 1.11.2021.

Završetak projekta: 1.5.2023.

Vrijeme i mjesto mobilnosti:

  1. Hatay, Turska: 27. 3. – 3.4. 2022.
  2. Valpovo, Hrvatska: 5. – 11.6.2022.
  3. Šiauliai, Litva: 11. – 17.9.2022.
  4. Borken,  Njemačka

Ciljevi projekta:

  • Prihvatiti digitalne transformacije kroz razvijanje digitalne spremnosti, otpornosti i kapaciteta
  • Podržati nastavnike, školske voditelje i druge edukacijske profesije
  • Prepoznati ishode učenja za sudionike u internacionalnoj mobilnosti učenja
  • Osnažiti nastavničke i učeničke digitalne vještine, podržati učenje na daljinu s web 2.0 alatima, google alatima i učiniti lekcije šarolikijima

Stranice projekta:



 

Poveznice na stranice:



Erasmus+


  • Ažurirati i ojačati profesionalne kompetencije nastavnika u svezi metodologija, dinamika i aktivnosti povezanih s digitalizacijom, razvijati njihovo znanje i vještine u dizajniranju i organizaciji aktivnosti i lekcija koje pomažu povećati svijest među učenicima o važnosti informatike
  • Sudjelovati u dinamici refleksije i promjene u školama, kroz kritičku analizu edukacijske prakse i kroz dizajniranje inovativnih edukacijskih aktivnosti
  • Ojačati učeničke digitalne vještine i pomoći im biti uspješnima u njihovom zvanju i profesiji i pripremiti ih za tržište rada
  • Razvijati učeničke vještine istraživanja, pismenosti, digitalnih vještina i međukurikularne vještine: kritičko razmišljanje, suradnja, inicijativa i komunikacija
  • Podijeliti edukacijske projekte s kulturalnim, socijalnim, digitalnim i audiovizualnim značajkama kao predvodnicama edukacije 21-og stoljeća
  • Razviti i implementirati metodologije aktivnog učenja i procjena
  • Razviti alate i materijale digitalnog učenja
  • Poticati istraživanje, inovaciju i širenje IKT
  • Poboljšati obuku nastavnika kroz dizajniranje i implementaciju projekata učenja
  • Razviti i konsolidirati navike discipline, učenja i individualnog/timskog rada, kao potreban uvjet za efektivno izvođenje zadataka učenja i kao sredstvo ostvarivanja osobnog razvoja
  • Razviti komunikacijske vještine u engleskom jeziku
  • Dizajnirati projekt koji ispunjava profesionalne potrebe i koji sadrži koncepte kolaborativnog i projektnog rada
  • Ostvariti interakciju s drugim europskim nastavnicima na internetu i uživo, u svrhu građenja zajednice

AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


ERASMUS+ PROJEKT: DISTANCE LEARNING GATEWAY MOBILNOST UČENIKA – LITVA

U periodu od 12.9.2022. do 16.9.2022. učenici Roko Markota, Dora Šrepfler, Lorena Stanić, Lucija Mrkić, Borna Pavić i Karla Cvetković, pod vodstvom nastavnika Krunoslava Vukelića i Arijana Aleksića proveli su u Litvi, sudjelujući u LTT (Learning, teaching, training) aktivnostima u organizaciji škole domaćina, Šiauliu Sporto Gimnazija.

Prvog dana upoznali smo se s domaćinima i uređenjem škole domaćina, sportskom gimnazijom grada Šiauliu. Održan je mali uvodni koncert, sportske demonstracije učenika prvaka u raznim sportovima, lekcija litvanskog jezika te aktivnosti probijanja leda kako bi se svi sudionici upoznali i opustili za nadolazeće aktivnosti. Nakon ručka održana je kratka lekcija iz kemije i učenici su izradili prezentacije u aplikaciji Prezi na razne teme iz kemije.

Nakon provedenog većeg dijela dana u školi, popodne, zaputili smo se u vanjske aktivnosti učenja i upoznavanja grada kroz kulturalni i povijesni obilazak centra grada i masivne pješačke zone koja se proteže kilometrima. Vidjeli smo par trgova, spomenik papi Ivanu Pavlu 2.-om, nekoliko parkova, povijesni muzej litvanske kulture, te razne umjetničke manifestacije postavljene usput u javnosti.

Večer je završena u lokalnom trgovačkom centru gdje su nastavnici i učenici večerali te zajedno sudjelovali u sportskoj aktivnosti kuglanja.

Drugog dana zaputili smo se u vođene povijesne obilaske okolice grada, upoznavajući povijest i razne tradicije Litve, u mjestima Trakai i glavnom gradu Vilniusu. Kroz obilazak dvorca Trakai upoznali smo se sa srednjovjekovnom arhitekturom te stotinama raznih povijesnih predmeta iz povijesti Litve. Zatim smo se zaputili u glavni grad Litve, Vilnius, gdje smo obišli nekoliko trgova i crkvi koje su bile iznimno impresivne, ali i brojne. Imali smo i nešto vremena za slobodni obilazak grada, nakon kojeg smo se vratili na odmor u hotele te prvo slobodno vrijeme za skupljanje snage ili samostalni obilazak grada.

Treći dan upoznali smo se s litvanskom literaturom i gramatikom. Te su pravljene prezentacije u Quick app. Zatim je slijedila lekcija iz matematike, nakon koje su učenici radili svoje lekcije iz matematike u aplikaciji Visme. Konačno, prije ručka, održana je lekcija engleskog u aplikaciji Powtoon, koju su učenici naučili koristiti. Nakon ručka, imali smo sat tjelesnog u Lü interaktivnom igralištu/dvorani. Učenici su imali priliku koristiti metode koje kombiniraju nastavu tjelesnog s raznim ostalim predmetima poput engleskog, likovnog, glazbenog i matematike.

Četvrti dan nastavili smo s radom u školi i naučili o aplikacijama Learningapp i Kahoot. Naš tim učenika je izlagao o Puzzel i appdiagram aplikacijama. Nešto kasnije je održan i sastanak nastavnika gdje su obrađeni detalji oko izvedbe projekta. Konačno, rad je završio prezentacijama o Classtools.net i mywordle web 2.0 alatima.

Za kraj dana, kao rastanak, održana je večera u Voveriškis hut (budući da su pojedini timovi morali ranije otići tijekom petka) gdje smo se upoznali s folklornom skupinom iz škole i nastavnicom plesa i naučili tradicionalne litvanske plesove. Nakon toga imali smo večeru s tradicionalnim litvanskim jelima koja su bila izvrsna i zanimljiva.

 

Posljednji dan, uhvatili smo malo vremena i napravili dopodnevni rani obilazak Brda Križeva te lokalnog samostana. Nakon toga smo se zaputili u muzej otvorenog tipa, etno selo Kleboniškes, gdje smo vidjeli izvorno uređeno selo onako kako je bilo i prije 200 godina, sa izvornim alatima, kućama i namještajem, uz prelijepu okolnu prirodu i šetnju livadama i šumama do mjesta gdje smo imali ručak.

Popodne smo se zaputili nazad kući, te smo sretno stigli u Hrvatsku u subotu rano ujutro, puni lijepih utisaka, novih vještina i dojmova.


SREDNJA ŠKOLA VALPOVO – DOMAĆIN ERASMUS PROJEKTA KA2 DISTANCE LEARNING GATEWAY 

Srednja škola Valpovo još jednom je bila domaćin Erasmus+ projekta. Ovaj put radilo se o „Distance Learning Gateway“ projektu u kojem sudjeluju srednje škole iz Njemačke (ujedno i nositelji projekta), Litve, Turske i, naravno, naša škola. Tijekom radnog tjedna ugostili smo ukupno 16 učenika koji su većinom bili smješteni u domovima naših učenika (kojima se ovim putem iskreno zahvaljujemo).

Program je počeo u ponedjeljak, 6.6.2022. u našoj specijalno uređenoj prostoriji za različite vrste projekata. Nakon početnog predstavljanja svih sudionika, tjednog programa i uvodnih riječi naše ravnateljice, otišli smo u obilazak našeg gradića i njegovih znamenitosti poput župne crkve Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije, dvorac Prandau-Normann, Muzej Valpovštine i ostalo. Našim gostima kao aktivnost za „probijanje leda“ osmislili smo „pub-kviz“ u prostoru pored naše radionice u Belišću i to tako da smo timove kreirali mješovite timove iz svih država.

Ključni dio ovog domaćinstva bile su radionice, odnosno edukacije kako koristiti Web 2.0 alate u nastavi i vlastitoj edukaciji. Posebno smo sretni što su se kao predavači okušali i naši učenici: Lea Pohižek (TikTok), Lucijan Vranković (Canva), Tomislav Sabolić te Luka Mitrović. Predavači su bili i naši nastavnici i osoblje: Arijan Aleksić (Discord), Ružica Jokić (Genially) i Danijel Šovagović (Merge Cube, odnosno edukativna „kocka“). Kao predavači došli su nam i studenti diplomskog studija sociologije Filozofskog fakulteta u Osijeku koji su na vrlo zabavan i stručan način pokazali kako oni koriste takve alate u pripremi sadržaja za svoje kolegije na fakultetu i na svojim dosadašnjim studentskim poslovima.

Našli smo vremena i za cjelodnevni izlet na sam istok Hrvatske – Ilok, Vukovar (nezaboravna vožnja čamcima po Dunavu) i na kraju svečana, ali nažalost i oproštajna večera u Dalju.

I ovaj put možemo reći bez imalo skromnosti da smo se i ovaj put pokazali kao dobri domaćini i da smo spremni i za organizaciju zahtjevnijih domaćinstava.

Sljedeća mobilnost u ovom projektu planira se za Litvu u rujnu ove godine.

Projektni koordinator: Krunoslav Vukelić


DJELATNICI SREDNJE ŠKOLE VALPOVO NA MOBILNOSTI U TURSKOJ

Srednja škola Valpovo uključila se u još jedan novi projekt. Nositelj je projekta Berufskolleg Borken (Borken, Savezna Republika Njemačka). Osim Njemačke, kao glavnoga nositelja, u projektu sudjeluju: Necmi Asfuroğlu Anadolu Lisesi (Hatay, RepublikaTurska), Šiauliai Sports Gymnasium (Šiauliai, Republika Litva) I Srednja škola Valpovo.

Uvodni je sastanak održan u Hatayu (Antiohija, Republika Turska) od 27. ožujka. 2022. do 3. travnja 2022. godine.

Sudionici Srednje škole Valpovo bili su Krunoslav Vukelić, Danijel Šovagović i Josip Stanić. Krunoslav Vukelić, koordinator projekta, predstavio je našu školu, kao i Valpovo općenito, hrvatski obrazovni sustav, Slavoniju i Baranju te našu zemlju Republiku Hrvatsku. Danijel Šovagović govorio je o našim iskustvima s online nastavom u Loomen sustavu te izazovima evaluacije i praćenja rada, a Josip Stanić partnerima je opisao načine na koje su učenicima pokušali prenijeti i strukovna znanja u, ipak znatno kraćem, dijelu kada učenici nisu pohađali nastavu. Kada smo čuli ostale sudionike, zaključili smo da je Hrvatska, u smislu online nastave, bila prilično dobro pripremljena za takav oblik poučavanja, čak i prije pandemije.

Nakon uvodnoga pozdrava i dobrodošlice domaćina uslijedile su prezentacije svake zemlje sudionika, počevši od predstavljanju škole pa sve do glavne teme projekta, a to je Nastava na daljinu za vrijeme pandemije. Zanimljivi su bili rezultati istraživanja među učenicima i nastavnicima koje je provedeno prije same mobilnosti. Tako smo doznali da su naši učenici uglavnom pozitivnoga mišljenja o samoj online nastavi, ali su sami istaknuli i njezinu nedostatnu učinkovitost, problem upravljanja vremenom i osjećajem stresa tijekom takve vrste nastave te da im je generalno nedostajala nastava uživo.

U idućim danima uslijedile su radionice vezane uz digitalne alate i primjenu istih u nastavi. Neki od njih su: camart – cartoon photo, Mosaic Photo Effect, Animaker, Voki, genially,  i sl.

Sve je to bilo  začinjeno dobrim druženjem, gastronomijom i obilaskom kulturnih znamenitosti.

Cilj je ovoga projekta da se postojeća iskustva upotrijebe kako bi se ovakvi digitalni sadržaji i razni alati mogli iskoristiti na bolji, i učenicima zanimljiviji, način. U projekt se mogu uključiti i učenici i nastavnici. Dogovorena je sljedeća mobilnost koja će se održati u lipnju u Srednjoj školi Valpovo. S obzirom na dobra iskustva, svakako se uključite u neki od projekata, ako već niste 😊.

Projektni tim: Krunoslav Vukelić, Danijel Šovagović i Josip Stanić