Erasmus+ KA2 2019./2021. – Kodiranje robota – jezik budućnosti (Future Language is Robotic Coding)



 

Naziv projekta: Kodiranje robota – jezik budućnosti  (Future Language is Robotic Coding)

Nadležnost: The Centre for Education Youth Programmes (CEUEYP) – za Tursku
Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) – za Hrvatsku

Nositelj projekta: Denizli Il Milli Egitim Mudurlugu  (Denizli, Turska)

Partneri u projektu:Srednja škola Valpovo (Valpovo, Hrvatska); Atatürk Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi (Denizli/Pamukkale, Turska); Nezihe Derya Baltali Bilim ve Sanat Merkezi (Denizli, Turska); Instituto Tecnico Settore tehnologico-Liceo Scientifico “E. Mattel” (Vasto, Italija); Escola secundaria com 3 Cicio D. Dinis (Coimbra, Portugal); Colegiul Tehnic Georghe Cartianu (Piatra-Neamt, Rumunjska); The Federation of Swedish Ostrobothnia for Education and Culture/YA – Vocational College of Ostrobothnia (Vaasa, Finska)

Program: Erasmus+  za 2019./20. i  za 2020./21. godinu (program EU za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport)

Potprogram: Ključna aktivnost 2  – suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse

Aktivnost: Školska partnerstva

Broj projekta: 2019-1-TR01-KA201-077586

Ukupna vrijednost projekta: 145.840,00 EUR (Srednja škola Valpovo –18.285,00 EUR)

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 24 mjeseca

Početak projekta: 01. listopada 2019.

Završetak projekta: 30. rujna 2021

Vrijeme i mjesto mobilnosti:

  • Uvodna konferencija: 17 – 21. veljače 2020. (Denizli, Turska)- 1 nastavnik
  • 1. mobilnost (Italija) – 2 nastavnika + 4 učenika-
  • 2. mobilnost (Finska) – 2 nastavnika –
  • Sastanak partnera (Hrvatska) – 2 nastavnika –
  • 3. mobilnost (Rumunjska) – 2 nastavnika + 4 učenika –
  • 4. mobilnost (Portugal) – 2 nastavnika –
  • Završni (evaluacijski) sastanak partnera (Denizli, Turska) –

Ciljevi projekta:

Stranice projekta:



 

Poveznice na stranice:



Erasmus+



AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


YouTube KANAL PROJEKTA

Autor projekta gdin. Isa Tunçbilek i njegov projektni tim je predstavio YouTube kanal projekta. Video uratke na tom kanalu možete pogledati klikom na logo YouTuba.


WEBINAR

22. veljače 2021.

Finski projektni tim održao je webinar o programiranju robota pomoću blokova na platformi Microsoft Teams. Glavni je predavač bio Christian Westegard s temom: Kako upotreba programiranja robota i blokovsko programiranje može optimizirati učenje programiranja općenito i pomoći učenicima u postizanju njihovih ciljeva učenja?
Cilj webinara je bio podijeliti misli, ideje i iskustva s ostalim nastavnicima informatike i računalstva ali i čuti iskustva učenika koji u nastavi uz tradicionalne metode učenja programiranja uče i programiranje robota.


SASTANAK ČLANOVA ŠKOLSKOG PROJEKTNOG TIMA

18. veljače 2021.

Školski je projektni tim, kojega čine ravnateljica škole dipl. ing. S. Kalpić, glavni koordinator za projekte škole prof. K. Vukelić te koordinatorice Erasmus+ KA2 projekata profesorice M. Jutriša, S. Čehić Turalija  i J. Iličić (zamjenica profesorice T. Weigand), održao sastanak.

Teme su razgovora bili aktivni projekti Erasmus+ KA2 u našoj školi. Koordinatorice su ukratko prezentirale status projekta koji vode te su planirane daljnje aktivnosti na razini škole.


PRVO OKUPLJANJE NOVIH ČLANOVA TIMA UČENIKA

17. veljače 2021.

Željno smo dočekali nastavu u školi i prvi sastanak našeg novog tima i rad s robotima.

S obzirom na produžetak trajanja projekta te na činjenice da je novi datum  početka projekta 1. listopada 2021., kao i da prvi članovi tima više neće biti u to vrijeme učenici naše škole, morali smo uključiti nove učenike. Prvom je sastanku tima prisustvovalo deset zaineresiranih učenika. Prvi sat je bilo šest učenika iz drugog razreda elektrotehničara a drugi sat četiri učenika drugog razreda gimnazije B.

Škola je nabavila još jedan edukacijski set “Lego Mindstorms EV3” i time zaokružila broj robota na pet te omogućila da radeći u paru, deset učenika može učiti programiranje pomoću tih robota.

Prvi im je zadatak  bio sastaviti najjednostavniji oblik vozila. Sam naziv robota sugerira da se sastavlja kao lego kocke što je svima zanimljivo. Učenici koji su prijašnjih godina radili u školi ili u Domu tehnike na sličnim robotima, otišli su i korak dalje od sastavljanja. Programirali su svoje robote EV3 i zadali im jednostavne zadatke. Jedan primjer možete vidjeti u nastavku. Zadatak koji robot mora napraviti: ide naprijed, kada dođe do crne boje, vrati se unazad.


VIDEO SASTANAK PARTNERA U PROJEKTU

Dana 14. siječnja 2021., održan je zajednički sastanak putem Zoom aplikacije svih partnera u projektu.   Turska je Nacionalna agencija produžila trajanje projekta za dvije godine. Početak  je 1. listopada 2021. a završetak 30. rujna 2023. godine. Iako je trenutno projekt na čekanju, neke se aktivnosti mogu provesti. Neophodno je upisati projektni tim ali i učenike u aplikaciju eTwinning kao i pridruživanje facebook stranici projekta.


PLAKAT PROJEKTA

Izradili smo plakat projekta na kojem možete vidjeti zemlje i škole koje su nam partneri. Također su prikazana i tri robota s kojima će naši učenici raditi i koje će programirati tijekom trajanja projekta u našoj školi ali i na mobilnostima u Italiji i Rumunjskoj. Izrađen je u Gimpu i veličine je 150 x 100 cm. Plakat smo izradili i stavili na oglasnu ploču projekta.


U TURSKOJ NA KICK-OFF SASTANKU PROJEKTNIH TIMOVA

U utorak 18. i 19. veljače 2020. godine u turskom gradu Denizli održao se prvi, tzv. kick-off sastanak projekta „Future Language is Robotic Coding“ u kojega je uključena Srednja škola Valpovo. Na sastanku su sudjelovali članovi projektnih timova iz svih država – sudionica. Riječ je također o prvom našem Erasmus+ projektu u sklopu Ključne aktivnosti 2 – KA201: Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, a kojeg je nositelj regionalni ured za obrazovanje provincije Denizli u suradnji s dvije srednje škole iz istog grada. Projekt uključuje partnerske škole i obrazovne ustanove iz Finske, Italije, Portugala i Rumunjske, a treba istaknuti da je prvi kontakt nas i partnera ostvaren na diseminacijskim platformama gdje smo prepoznati kao interesantni, iako u području kodiranja robota ipak neiskusni, partneri. Stoga poziv i sudjelovanje u ovom projektu vidimo kao veliku priliku da učenici kroz odlično osmišljene i kompetitivne aktivnosti nauče osnove i napredna znanja programiranja i rada sa Lego Mindstorms EV3, Arduiono i drugim robotima i setovima za programiranje. Naime, koordinatori projekta pripremili su 30 lekcija koje „otključavaju“ s obzirom na zadanu tematiku svake slijedeće mobilnosti ili pripremnih aktivnosti koje će se održavati sve do kraja 2021. godine.

Na sastanku su se točno odredila zaduženja svakog od partnera i odredile aktivnosti na sljedećim mobilnostima, od kojih je prvo predviđeno za Italiju u travnju 2020. godine. Naš će zadatak na kraju biti izrada brošure i priručnika kojeg će moći koristiti buduće generacije, a isto tako na samom je sastanku određeno da će zbog našeg iskustva sa mobilnostima i šarolikog sastava projektnog tima, na čijem je čelu prof. Marija Jutriša, naš dodatni zadatak biti izrada i obrada evaluacijskih upitnika nakon svake provedene mobilnosti.

U Denizliju smo u pratnji naših sjajnih domaćina g. Ise Tuncbileka i gđe. Ayse Yagcioglu i njihovog tima posjetili obje škole sudionice projekta u kojima smo se mogli uvjeriti u opremljenost škola, saznati o obrazovnom sustavu u Turskoj te saznati na koje sve učenicima zanimljive načine možemo približiti robotiku, polje pred kojim se nalazi budućnost. Kratkom prezentacijom predstavili smo i našu školu, grad, Valpovštinu, a ujedno smo i prezentirali status robotike u našim školama. Drugog dana poslušali smo vrlo zanimljivo predavanje vrhunskog stručnjaka u području robotike, Ismaila Ovalija, koji nam je bio i domaćin u NCT Academy, svojevrsnom specijaliziranom domu tehnike u kojem se od malih nogu djeca mogu upoznati sa svim novostima u svijetu robotike.

Naravno, bilo je vremena i za obilazak grada te okolnih povijesnih, kulturnih i turističkih znamenitosti.

Srednju školu Valpovu je predstavljao projektni koordinator Krunoslav Vukelić.

Krunoslav Vukelić, prof.


PROJEKTNI TIM UČENIKA

Oformili smo projektni tim od osam zainteresiranih učenika za programiranje i rad s robotima ali i za sudjelovanje u projektu. Kupnjom još dodatna tri edukacijska seta “Lego Mindstorms EV3”, omogućili smo im da se, radeći u paru, upoznaju s tim zanimljivim robotima.

Tim se nalazi u informatičkoj učionici  jednom tjedno i s velikim entuzijazmom uče programirati robote.


PROJEKT I SAT PROGRAMIRANJA

Ove smo godine zahvaljujući projektu i potrebi nabavke robota, na malo drugačiji način obilježili Sat programiranja.

Učenici su podijeljeni u dvije grupe i svaka je imala zadatak proučiti svog robota i sastaviti osnovni oblik (vozilo). Trenutno škola ima dva edukacijska robota „Abilix WER Ability Kit II“ i „Lego Mindstorms Education EV3“.

Robota „Abilix WER“  smo dobili na poklon prošle školske godine od našeg  učenika Dorijana Polanca.  Dorijan je sudjelovao u Erasmus+  projektu u Španjolskoj gdje je osvojio prvo mjesto u igri znanja i kao nagradu dobio robota.  Zahvaljujemo se Dorijanu na velikodušnom poklonu.

Drugi je robot škola kupila za potrebe  projekta ali i nastave. Edukacijski  set “Lego Mindstroms EV3” je namijenjen učenicima srednjih škola i ima mogućnost kreiranja četiri različita oblika. Plan je kupiti  još najmanje tri takva robota.

Ovakav je oblik nastave oduševio učenike.  S uspjehom su sastavili robote i iskazali veliki interes za nastavkom i programiranjem tih robota.


NATJEČAJ ZA SUDJELOVANJE U PROJEKTU

Poštovani učenici općih gimnazija prvog, drugog i trećeg razreda,

svu potrebnu dokumentaciju natječaja za sudjelovanje u projektu možete pronaći na oglasnom prostoru u školi, na ovoj stranici i na stranici tečaja. Pozivamo vas da prikupite svi potrebnu dokumentaciju i da se prijavite za sudjelovanje u projektu.

Na stranici tečaja također možete pronaći i informacije o projektu, kao i materijale vezane za dodatne bodove – kreiranje priče u Scratchu i rad robota.
Dokumentacija:

Obrazac za razrednike (pohvale, odgojne mjere, negativne ocjene i izborna ili fakultativna nastava iz informatike):


PRIPREME UČENIKA ZA DOBIVANJE DODATNIH BODOVA U NATJEČAJU  ZA SUDJELOVANJE U PROJEKTU

  • dodatni bodovi su: kreirane priče u Scratchu i kratki test iz poznavanja Arduina i Lego Mindstorms EV3

1. Scratch

  • upute za rad možete pronaći u tečaju Loomena: Izrada digitalnih alata
  • morate se prijaviti u Loomen Carnetovim podacima (isti kao i za e-dnevnik)
  • Lozinka tečaja: Alat
  • bodovi u zadatku: razgovor (dužina trajanja i preklapanje oblaka s likom), promjena scena, pojavljivanje i nestajanje likova, kretanje likova, preuzeta scena i lik, pjesma i zvukovi.

2. Arduino i Lego Mindstorms EV3

  • materijali:

Stranice: 18 – 29


Stranice: 1 – 18