Erasmus+ KA1 2019./2020. – Europske vještine za europsku izvrsnost (European expertise for European excellence)



 

Naziv projekta: „Europske vještine za europsku izvrsnost“ (European expertise for European excellence)

Nadležnost: Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU)

Nositelj projekta: Srednja škola Valpovo

Program: Erasmus+  za 2019./20. godinu (program EU za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport)

Potprogram: Strukovno obrazovanje i osposobljavanje

Aktivnost: Ključna aktivnost 1 – mobilnost u svrhu učenja za pojedince (omogućuje unaprjeđenje profesionalnih i osobnih kompetencija pojedinca)

Broj projekta: 2019-1-HR01-KA102-060626

Ukupna vrijednost projekta: 104.595,00 EUR

EU financiranja: 100%

Trajanje projekta: 12 mjeseci

Početak projekta: 1. lipnja 2019.

Završetak projekta: 31.svibnja 2020.

Vrijeme i mjesto mobilnosti:

  • 3.11.- 23.11. 2019. (Braga, Portugal)
  • 10.11.- 30.11. 2019. (Madrid, Španjolska)
  • veljača 2020. (Škofja Loka, Slovenija)

Broj i trajanje mobilnosti:

  • 14 učenika u Portugalu (CNC-operateri, strojobravari i tokari) – 3 tjedna
  • 16 učenika u Španjolskoj (ekonomisti i komercijalisti) – 3 tjedna
  • 10 učenika u Sloveniji (elektrotehničari) – 2 tjedna
  • 2 nastavnika 3 tjedna, 2 nastavnika 2 tjedna, 4 nastavnika s izmjenama po 10 dana

Ciljevi projekta:

  • potaknuti profesionalni i osobni razvoj sudionika
  • proširiti postojeća znanja i usvojiti nova iz područja ekonomije, elektrotehnike, robotike, CNC-tehnologije i strojarstva
  • povećati jezične kompetencije
  • pridonijeti interkulturalnosti i internacionalnosti
  • povezati Srednju školu Valpovo s inozemnim partnerima, promovirati svoju školu, kulturu i zemlju

Stranice projekta:



Poveznice na stranice:

Erasmus+



 


AKTIVNOSTI I DOGAĐANJA:


ELEKTROTEHNIČARI U SLOVENIJI NA STRUČNOJ PRAKSI

U terminu od 23. veljače do 8. ožujka 2020. učenici zanimanja elektrotehničar (5 učenika trećih i 6 učenika četvrtih razreda) sudjelovali su u zadnjoj mobilnosti projekta ERASMUS+ KA1 za 2019./20. godinu „Europske vještine za europsku izvrsnost“ (European expertise for European excellence) u Sloveniji, u mjestu Škofja Loka. U pratnji učenika bili su nastavnici Boris Puljek i Vlatko Vujnovac. Učenici su bili smješten u novouređenom hotelskom prostoru bivšeg samostana u jednokrevetnim sobama. Prehrana je bila organizirana u obližnjem objektu. Praktikum je za održavanje nastave bio moderno opremljen sa uređajima za automatizaciju procesa. Navedena oprema predstavlja sam vrh didaktičke opreme koja se koristi za školovanje učenika u strukovnim zanimanjima vezanim uz elektrotehniku, elektroniku i strojarstvo.

Tijekom planiranih projektnih aktivnosti učenici su se upoznali sa osnovama pneumatike i programiranja PLC-a (Programibilni Logički Kontroler). Prvi koraci u korištenju PLC-a bilo je upoznavanje sa uređajem marke Mitsubishi tip AL2-14MR-D, a zatim sa software-om koji se koristi za izradu programskih rješenja – Alpha. Učenici su naučili izrađivali programska rješenja za cijeli niz različitih procesa automatizacije. Navedene programe su testirali koristeći simulator koji je sastavni dio programa. Slijedeći korak bio je prebacivanje programa na PLC i testiranje rada u stvarnim uvjetima. Za to je bilo potrebno ožičiti PLC sa različitim senzorima i aktuatorima. Prebacivanje programa na PLC uređaj obavlja se pomoću specijalnog komunikacijskog kabla. Učenici su se imali priliku upoznati i sa drugom vrstom PLC-a, točnije sa uređajem tipa CyBro koji se programira programom CyPro. Razlika u odnosu na prethodni PLC leži u tome da se prilikom programiranja ovog uređaja koristi tekstualni programski jezik sličan C++. Učenici su izrađivali i testirali programska rješenja za automatizaciju procesa pretakanja tekućina između spremnika, procesa sortiranja proizvoda i procesa te premještanja predmeta pomoću robotizirane ruke. Na kraju stručne prakse svaki je učenik odabrao neki proces automatizacije iz stvarnog života, izradio programsko rješenje te proveo simulaciju na maketi. Navedene postupke i aktivnosti učenici su uspješno usvojili i odradili.

Drugi je dio programa edukacije bio rad s didaktičkim kompletom LEGO Mindstorm. Iako je prva asocijacija uz LEGO igračke za djecu, LEGO Mindstorm je ozbiljni didaktički set koji omogućuje uvod u osnove programiranja mobilnih robota. Učenici su imali zadatak dizajnirati i izraditi mobilni robot te pokazati svoju inovativnost i kreativnost. Idući je korak bio izrada zahtjevnog programa za upravljanje radom robota. Programsko sučelje za izradu upravljačkog programa slično je sučelju programskog jezika C++. Učenici su tijekom nastave izrađivali programska rješenja za jednostavnije slučajeve upravljanja izrađenog mobilnog robota. Kruna njihovog rada bila je izrada programskog rješenje za robot koji će pratiti crnu liniju. Nakon brojnih pokušaja i testova učenici su uspjeli zadati potrebne parametre za rad robota.

Jedna je od aktivnosti projekta bila upoznavanje sa lokalnim privrednim subjektima. Tijekom svog boravka u Sloveniji učenici su posjetili tvrtku DOMEL smještenu u mjestu Železnik. Tvrtka je najveći europski proizvođač motora za usisavače, a u svom asortimanu ima i motore za kućanske aparate, automobilsku industriju, klimatizaciju i sl. Ljubazni nas je domaćin upoznao s poslovanjem tvrtke te proizvodnim pogonom koja je u cijelosti automatizirana i vođena robotima.

Učenici su posjetili i tvrtku SIBO koja na tržištu postoji više od 50 godina, a primjenjuje najnoviju tehnologiju za potrebe farmaceutske i medicinske industrije. Tvrka izrađuje poklopce, zatvarače i čepove, razvija tehnička rješenja za kućanstva, industriju i medicinu. Tvrtka se bavi izradom standardnih i prilagođenih kalupa i alata.

Bitan dio ERASMUS+ projekta je upoznavanje kulture i običaja zemlje domaćina. Tako su učenici uz pratnju stručnog vodiča upoznali grad Škofju Loku, njene kulturne i povijesne znamenitosti. Jedan su vikend boravili u Bledu gdje su uživali u predivnoj prirodi i šetnji pokraj jezera, a u povratku su se nakratko zaustavili u Kranju, četvrtom po veličini gradu u Sloveniji.

Slobodno su vrijeme učenici provodili vrlo aktivno. Domaćin je za učenike organizirao kupanje na gradskim bazenima u Škofjoj Loki. U sportskoj su dvorani učenici odigrali prijateljsku nogometnu utakmicu u kojoj su međusobno odmjerili snage sa svojim nastavnicima. Učenicima je bila na raspolaganju kuglana, a neki su vježbali svoje „ penjačke vještine“ na umjetnoj stijeni. Učenici su često pješačili i time boravili na svježem zraku i uživali u lijepoj prirodi i okruženju.

Nikada nećemo zaboraviti gostoljubivost i ljubaznost naših domaćina kao i žitelja Škofje Loke. Rad s vrhunskom didaktičkom oprema dala je učenicima priliku da prošire znanja na polju tehnike za koje se školuju. Za vrijeme našeg boravka, a poradi promjene sredine, učenici su postali samostalniji, samopouzdaniji i odgovorniji.

Na kraju bih se želio posebno zahvaliti sestri Ireni za njezinu ljubaznost i prilagodljivost našim potrebama, inženjerki Tatjani Šorondi na strpljenju i trudu da svoje široko znanje prenese učenicima te domaćinu Krištofu Debeljaku koji je “kriv” za odličnu organizaciju svih naših aktivnosti tijekom boravka u Sloveniji.

Nastavnik: Boris Puljek, dipl.ing.


REZULTATI NATJEČAJA ZA MOBILNOST U ŠKOFJU LOKU

Dragi učenici Srednje škole Valpovo, smjer Elektrotehničar,

u prilogu se nalaze rezultati natječaja za mobilnost u Škofju Loku u veljači 2020. godine. Svi rezultati su sukladno odredbama GDPR-a objavljeni pod vašim šiframa.

Rok za podnošenje žalbi je 3.1.2020. a možete ju podnijeti putem elektroničke pošte na: krunoslav.vukelic@gmail.com ili pismeno u tajništvo škole.

Prilog: Rezultati natječaja za mobilnost u Škofju Loku


NATJEČAJ ZA 3.MOBILNOST U ŠKOFJA LOKU

Poštovani učenici elektrotehničari,

na oglasnom prostoru u školi kao i na web-stranici nalazi se sva potrebna dokumentacija za natječaj. Pozivamo vas da prikupljate potrebnu dokumentaciju i da se prijavite za sudjelovanje u projektu. Mobilnost u Škofja Loku se predviđa u mjesecu veljači.


ERASMUS+ KA1 PROJEKT U BRAGI

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Europska stručnost za europsku izvrsnost“ 14 učenika smjerova CNC- operater, strojobravar i tokar proveli su na stručnoj praksi u Bragi, po veličini trećem gradu u Portugalu, ukupno 3 tjedna od 3. do 23.11.2019. Zbog iznimno dobrih iskustava s organizacijom, provedbom i podrškom portugalskog partnera Bragamob u prošlogodišnjem projektu (kada su na praksi bili učenici smjerova ekonomist, komercijalist i prodavač), ponovili smo ovu suradnju i ove godine i sa sigurnošću možemo reći da su njihovi visoko postavljeni standardi bili ostvareni, pa čak i nadmašeni.

Sve planirane pripreme (pedagoške, jezične, kulturološke i stručne) odrađene su na vrijeme i ponovo se pokazalo da su kvalitetne pripreme ključne za uspješnost i kvalitetu mobilnosti u inozemstvu. Kao i prošle godine, velik značaj pridan je korištenju platforme Europske unije pod nazivom Online Linguistic Support (OLS) na kojoj su sudionici samostalno rješavali zadatke i lekcije iz engleskog jezika. Kako bismo učinili korak više u tzv. diseminaciji projekta, u pripremama smo uključili i edukaciju u tvrtki „Bamboo Lab“ gdje su učenici educirani kako koristiti Facebook i Instagram u svrhu promocije ovog projekta i naše škole.

Sudionici su ovog puta bili smješteni u hotelu Basic Braga by Axis, svega 10-tak minuta udaljenog od samog centra grada, a uz glavni željeznički kolodvor. Obavljali su praksu u sljedećim tvrtkama: Labina, Imaeal, Rito, Sifinox, MCM, Promecel i Geometrical Figures. Velik broj tih tvrtki izravno je povezan sa automobilskom industrijom (Labina) i proizvođačima motocikala (Rito), a bave se i izradom predmeta i galanterije od nehrđajućeg čelika (Sifinox), a saznali smo da je tvrtka Imaeal upravo tada realizirala narudžbu iz Hrvatske za neke dijelove benzinskih pumpi. Tvrtke u kojima su odrađivali svoju stručnu praksu su već vrlo iskusne u primanju i mentoriranju učenika iz cijele Europe, tako da nas nisu začudile iznenađene reakcije naših učenika na stručnost i nevjerovatnu ljubaznost njihovih mentora i radnih kolega, kao i čitavog Bragamob tima i općenito Portugalaca.

U sklopu ove mobilnosti jednu smo subotu iskoristili za posjete Lisabonu i Fatimi, a u drugoj smo bili u Aveiru, „portugalskoj Veneciji“, gdje smo se provozali brodicom a kasnije smo pogledali i živopisne kuće na obali Atlantskog oceana. Naravno da smo nastavili našu Erasmus+ tradiciju kupanja u morima i oceanima bez obzira na vremenske uvjete –  vani je bilo 13°, a temperatura oceana ugodnih 12° C J A druga tradicija što se tiče Portugala je večera iznenađenja – ekstra delicija zvana „francesinha“.

Još jednom se pokazalo da su naši učenici strukovnih odjela – ovaj  iznimno kvalitetno obučeni i pripremljeni za izazove s kojima će se u budućnosti susretati na svojim poslovima. Pohvale za njihovu angažiranost, motiviranost, spremnost za učenje i poboljšavanje svojih vještina dolazile su svakodnevno njihovim osobama u pratnji Zoranu Markoviću, Damiru Pribaniću i Krunoslavu Vukeliću, što nas stvarno može ispuniti velikim ponosom. Stoga je red da ih sve abecednim redom imenujemo: Dino Blažević, Mihael Brkić, Marko Dorić,  Sven Habus, Patrik Ivković, Alen Stjepanović (strojobravari), Dorian Horvat (tokar) te Karlo Alšić, Sven Babić, Renato Birović, Iva Bočkinac, Ivan Čamagajevac, Matej Kovač i Matija Miholjčević (CNC operateri).

Projekt se nastavlja dalje – osim Brage i Madrida, učenici smjera Elektrotehničar u veljači odlaze na mobilnost u Škofju Loku u Sloveniji, što će biti posljednja mobilnost u sklopu ovog sjajnog projekta.

Krunoslav Vukelić, prof.


UČENICI I PROFESORI SREDNJE ŠKOLE VALPOVO BILI U MADRIDU U SKLOPU ERASMUS+ PROGRAMA

16 učenika smjera ekonomist i komercijalist vratilo se sa stručne prakse u Madridu koju su odradili u sklopu programa Erasmus+. Na putovanju su ih pratile profesorice Kristina Najcer Bračevac, Monika Markota i Tatjana Andraković.
Stručna praksa je trajala puna tri tjedna, od 10. – 30. 11. 2019. Učenici su praksu odrađivali u tvrtkama koje se bave raznim djelatnostima iz područja ekonomije od turizma do rada na IT platformama. Neke od njih su primjerice Ensegway, agencija se bavi iznajmljivanjem bicikla, skutera i segway-a, točnije malih prijevoznih sredstava na dva kotača čija je namjena jednostavniji i brži prijevoz turista. Posao učenika bio je upisivati klijente koji iznajme neko prijevozno sredstvo te im, nakon što se vrate, naplatiti uslugu. U kasnijoj fazi kada su već bolje upoznali Madrid učenici su i samo poveli turiste u razgledavanje znamenitosti.
Nadalje veoma zanimljiva je i agencija Aduanas y Transportes Martín Lorenzo (ATML). ATML je agencija koja se bavi poslovima vezanim za transport za cijeli svijet. Posao učenika sastojao se u upisivanju podataka od klijenata koji naručuju nešto preko agencije u Ecustoms platformu. Platformu je osmislila sama agencija kako bi bila lakše povezana s svim klijentima u svijetu.
Na svojim poslovima imali su priliku primijeniti stečena teorijska znanja u praksi iz područja poslovnih komunikacija, komunikacijskih vještina, prodajnih vještina te financijske pismenosti. Na radna mjesta putovali su podzemnom željeznicom – metroom te na taj način stekli još jedno novo iskustvo snalaženja u prostoru i vremenu.
Uz sve radne obaveze bilo je vremena i za izlete i druženja s domaćinima. Primjerice posjetili smo razne znamenitosti neke od njih su Operna dvorana koju je dala izgraditi kraljica Isabel II., najstariji restoran u Europi koji je upisan u knjigu Guinness World Record i prošetali smo Mercadom (skup trgovina s raznolikom hranom). Jedna od znamenitosti Madrida je svakako San Miguel tržnica, jedina željezna zgrada koju je Madrid do danas sačuvao. Tržnica se prostire na 1.200 četvornih metara prostora i na dvije je etaže. Njezini najkarakterističniji elementi su struktura od željeznih nosača i tradicionalne arapske pločice na krovu. Nedaleko od hostela gdje su učenici bili smješteni nalazi se trg Puerta del Sol tako da su ga gotovo svakodnevno posjećivali. Ovdje se nalazi simbol grada Madrida medvjed, u čiju čast je podignut brončani spomenik El Oso y El Madrono – medo koji jede voće sa stabla. Nagađa se da je na ovom području nekada živjelo puno medvjeda, pa je tako medo postao simobol Madrida. U blizini hostela se nalazio i Plaza Mayor glavni centralni trg u Madridu. Nekada su se ovdje održavale razne kraljevske ceremonije, pogubljenja i borbe s bikovima. Za vrijeme našeg boravka u Madridu na trgu je otvoren Advent i to čak tjedan dana prije nego je to običaj kod nas, točnije svečano otvorenje bilo je već 24.11. Posjetili smo i čuveni Park Retiro, najveći i najpoznatiji park u Madridu, koji je do 19. st. pripadao Španjolskoj Monarhiji da bi tek nakon toga postao javni park. Oduševila nas je i Madrid’s Royal Palace ili Kraljevska plača, koja spada u najveće kraljevske palače u zapadnoj Europi. Službena je rezidencija španjolske kraljevske obitelji, ali se koristi samo za državne ceremonije.
U pratnji naših domaćina otputovali smo u Segoviu, grad 65 kilometara udaljen od Madrida. Segovia je na UNESCO-vom popisu mjesta svjetske baštine od 1985. godine. Danas je Segovia trgovačko i turističlo središte s razvijenom prehrambenom i kožnom industrijom, kao i industrijom stakla i gume. U Segoviji se nalazi i Vojna akademija.
Tjedan dana kasnije domaćini su nas odveli na još jedno zanimljivo putovanje u Toledo. Toledo je smješten oko 70 km od Madrida i ima dugu i bogatu povijest. Njegov nastanak se veže još za brončano doba što su potvrdile i arheološke iskopine. Od 1986. g. je na popisu UNESCO-ve svjetske baštine u Europi.
Učenici su imali i priliku i individualno shodno svojim željama i interesima posjetiti zanimljivosti Madrida. Tako je nekolicina njih posjetila stadion Santiago Bernabeu od kluba Real Madrida, dok su se drugi odlučili prošetati Gran Via-om. Gran Via je najljepša i najpoznatija madridska ulica gdje su smještene brojne trgovine i restorani.
Posljednji dan obilježen je posjetu domaćinu, tvrtci Mad for Europe gdje je direktor podijelio certifikate za stručno usavršavanje učenicima i profesoricama. Na kraju ovog našega putovanja učenici su izrazili svoje zadovoljstvo i oduševljenje riječima: „To nam je predivno iskustvo, gdje smo naučili puno toga što će nam sigurno trebati u daljnjem napredovanju i pamtiti ćemo ovaj grad i naše poslove zauvijek!“

 

Tatjana Andraković


MOBILNOST UČENIKA U MADRID

U sklopu projekta Erasmus+ 16 učenika smjera ekonomist, komercijalist i prodavač 10.11. u nedjelju otputovat će na stručnu praksu u Madrid. Učenike će pratiti profesorice Monika Markota, Kristina Najcer-Bračevac i Tatjana Andraković. Putovanje će trajati do 30.11. Da bi mobilnost učenika bila besprijekorna učenici i profesorice marljivo su se pripremali. Bilo je potrebno pribaviti i popuniti brojnu dokumentaciju i odraditi mnogobrojne pripreme. Učenicima su preporučene aplikacije DuoLingo i drugi besplatni on-line sadržaji za učenje osnovnih riječi zemlje domaćina. Za radni engleski jezik učenici su koristili Online Linguistic Support, a svaki učenik morao je prije moblilnosti provesti najmanje 15 sati na spomenutoj platformi koristeći njihove odlične tečajeve. U sklopu priprema učenici su pripremili zanimljive prezentacije o raznim stvarima poput španjolske kuhinje, stila života, kulturne znamenitosti Madrida i sl. Spomenute učeničke prezentacije su ujedno i dobar način poboljšanja vlastitih komunikacijskih vještina i savladavanja treme prije putovanja. U sklopu priprema za mobilnost učenici su zajedno s profesorom Vukelićem posjetili Bamboo Lab u Poduzetničkom inkubaturu BIOS u Osijeku.

Pedagoginja škole prof. Zdenka Lončarić održala je predavanje o pravilima ponašanja i sigurnosti na putovanju. Poseban naglasak dala je na niz stvari koje učenici ne bi smjeli raditi u zračnoj luci i općenito na putu.

U sklopu pripreme za mobilnost učenika održana su i dva roditeljska sastanka. Do polaska ostalo je još svega nekoliko dana a u planu je još jedan roditeljski sastanak i sastanak sa učenicima u okviru koje će se odraditi i stručna priprema za put.

Monika Markota, Kristina Najcer-Bračevac, Tatjana Andraković


PODUZETNIČKI INKUBATOR BIOS

Danas smo naučili nešto više o društvenim mrežama od ekipe iz Bamboo Laba u Poduzetničkom inkubatoru BIOS! 😃

Učenici koji putuju u Bragu i Madrid otvorili su Instagram profil i uspješno objavili svoj prvi Instagram post.

Zapratite nas već sada i uključite se u naše avanture! 🌍



REZULTATI NATJEČAJA ZA MOBILNOSTI U BRAGU 3.11.2019. I MADRID 10.11.2019.

Dragi učenici Srednje škole Valpovo, u prilogu se nalaze rezultati natječaja za mobilnosti u Bragu 3.11. i Madrid 10.11. 2019. Svi rezultati su objavljeni pod šiframa sukladno odredbama GDPR-a.

Rok za podnošenje žalbi na rezultate je 25.9.2019. Žalbe možete podnijeti elektronskim putem na e-mail koordinatora
krunoslav.vukelic@gmail.com ili pismeno u tajništvo škole.


NATJEČAJ ZA PROJEKT ERASMUS ZA ŠK. GOD. 2019./20.

Poštovani učenici.

našoj je školi odobren novi projekt mobilnosti Erasmus K1 te smo objavili natječaj na oglasnom prostoru naše škole kao i na web-stranici. U prilogu se nalazi tekst NATJEČAJA te potrebni obrasci koje valja ispuniti te dostaviti u školu do navedenog roka. Iskoristite ljetne praznike za prikupljanje potrebne dokumentacije. Obrasce možete preuzeti i na porti škole. Dobro pročitajte upute, a za sve nejasnoće možete postaviti pitanja na zajedničkom facebook-profilu ili prof. Vukeliću. Želimo vam puno uspjeha i sreće, a ponajprije da se dobro odmorite i prikupite energije za početak nove školske godine.


KANDIDATI ZA POVELJU MOBILNOSTI

Srednjoj školi Valpovo odobren je novi projekt iz programa Erasmus+ u vrijednosti od 104.595 eura za školsku godinu 2019./20. iz područja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. “Školi je ovo treći odobreni projekt mobilnosti, čime postajemo kandidat AMPEU-e za dobivanje Povelje mobilnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju. Učenici će boraviti po tri tjedna u Sloveniji, Portugalu i Španjolskoj te stjecati neka nova znanja i vještine iz područja strojarstva, elektrotehnike, ekonomije i trgovine”, istaknula je ravnateljica Srednje škole Svjetlana Kalpić.

Drugom vrijednom projektu pod nazivom “Proactiva” cilj je pridonijeti učinkovitoj provedbi Strategije razvoja ljudskih potencijala OBŽ-a 2020. kroz provedbu prilagođenih intervencija na tržištu rada i osnivanje Kluba za zapošljavanje. Prijavitelj i nositelj projekta je Grad Valpovo, a partneri su LRA Valpovo – Petrijevci, Srednja škola Valpovo, Harburg- Freundenberger Belišće, TEO – Belišće i Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Škola će pokrenuti programe obrazovanja odraslih, izraditi i verificirati programe osposobljavanja, opremiti učionicu i praktikum te izvoditi nastavu za polaznike iz teorijskog dijela programa, a praktični će dio polaznici izvoditi u Trening centru tvrtke HF te pogonima tvrtke TEO.


NOVI PROJEKT U SREDNJOJ ŠKOLI VALPOVO

Srednjoj školi Valpovo je odobren novi projekt vrijedan 104.595,00 EUR-a iz programa Erasmus+ za školsku godinu 2019./20. u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Važno je napomenuti da je ovo treći po redu odobreni projekt čime smo svrstani za prijedlog dobivanja Povelje mobilnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju. Povelja se dodjeljuje školama koje su se dokazale kvalitetom u pisanju i provedbi projekata iz područja strukovnog obrazovanja.

Projekt će se financirati u 100% iznosu novcem EU, a  preko AMPEU (Agencije za mobilnost i programe EU).

Projekt nosi naziv „Europska stručnost za europsku budućnost“. Radi se o odlasku naših učenika i nastavnika na stručno usavršavanje te stjecanje novih znanja i vještina u neke od zemalja EU. Učenici će svoja znanja i vještine stjecati u Centrima izvrsnosti, koji prije svega nude stručne i kvalitetne kadrove te opremljene praktikume najmodernijom tehnologijom. Učenici će imati priliku boraviti u raznim tvrtkama koje su registrirane za primanje učenika i studenata na stručna usavršavanja i praksu.

Predvidjeli smo slijedeći program:

  • 10 učenika zanimanja elektrotehničar boravit će dva tjedna u Škofja Loki (Slovenija)
  • 14 učenika zanimanja CNC-operater, strojobravar i tokar boravit će 3 tjedna u Bragi (Portugal)
  • 16 učenika iz sektora ekonomije i trgovine boravit će 3 tjedna u Madridu (Španjolska)

Isto tako, planirali smo poslati na mobilnost 3 nastavnika koji će, prije svega, voditi brigu o učenicima i realizaciji projekta u navedenim zemljama. Ujedno će usvojiti nova znanja u struci te modele razvoja i  unapređivanja strukovnog obrazovanja.

Prošlogodišnja iskustva u provedbi projekata su neprocjenjiva, a veliku smo podršku dobili i od roditelja. Nadamo se da će i ovaj projekt biti uspješno realiziran, na zadovoljstvo svih.