U ponedjeljak, 16. rujna 2019. 2. A i 2. B razred OG imao je malo drugačiji blok-sat biologije koji je za učenike organizirala profesorica Ružica Jokić. Radi se o gradivu taksonomije, točnije o razvrstavanju i razlikovanju biljaka iz obližnjeg ekosustavu u šire sistematske kategorije uz pomoću identifikacijskih ključeva.
Koristeći što više osjetila opisivali i uspoređivali smo listove. Na osnovu opažanja odredili smo što je na listovima zajedničko, a po čemu se razlikuju. Prepoznali smo biljake čije listove smo dobili. Dobivene listove podijelili smo u u tri skupine prema obliku lista, nervaturi i rubu lista. Skicirali smo svoje listove. Pomoću prikaza oblika, nervature i ruba lista i dihotomskog ključa za odredili smo vrstu drveća.
Što su jednostavni biološki ključevi, kako ih koristimo i zašto su važni?
Za sve koji nisu upoznati sa dihotonskim ključem, a žele saznati nešto više, slijedi kratko objašnjenje. Dakle, kako bismo lakše određivali i proučavali biljke, koristimo se različitim ključevima. Ako prilikom proučavanja obilježja vrste koju želimo odrediti uvijek postoje samo dva ponuđena izbora, radi se o dihotomskom ključu. On funkcionira tako da se dvije tekstualne ili slikovne upute pročitaju i odluči se za jednu od njih koja će uputiti na rješenje ili na broj koji bi trebao dovesti do rješenja. Tako se dolazi do određene taksonomske jedinice, tj. do imena neke biljke ili organizma. Koristeći se dihotomskim ključevima, promatramo detalje na različitim organizmima, uočavamo sličnosti i razlike među organizmima te povećavamo sposobnosti opažanja. Tako da određivanje dihotonskog ključa možemo i nazvati ”dekodiranjem” u biologiji.
Dok smo se bavili ”dekodiranjem” naučili smo puno toga o različitim vrstama biljaka, a usput se i zabavili.
Domagoj Lovošević, 2.A OG